måndag 23 november 2020

Nytt vävprojekt och uppspurtning i tyskan

Jag vet om att jag sa att jag skulle lägga alla handarbeten på is tills jag är klar med tyskan, men nu är jag en person som får myror i händerna om jag inte gör något, så jag satte igång ett mindre projekt med hjälp av lite gammalt garn och Micke vävstol.

Det här blev till slut ett annat sorts band än det förra, dessutom ett lite snyggare sådant. Ska bara öva lite på att få banden raka i sidorna så blir det säkert jättesnyggt. Dessutom är det här bara övningsband inför när jag ska börja väva riktiga band med den stora vävstolen. Inte än på länge då, men det här bandet är i alla fall snyggare än vad det här är: 

Nu tycker min mor att det här bandet är väldigt fint, men mammor brukar tycka att allt deras barn gör är fint. Det här var ett test som visade sig gå bra, en prototyp alltså, men jag är okej med det ändå. På tal om vävning är jag fortfarande inte klar med min kudde... Det måste jag bli någon gång. 

Men idag har det mest varit grammatik som varit grejen, något jag säkert fortsätter med i morgon när det finns mer tid för allt möjligt så länge jag inte sover bort hela förmiddagen som jag tyvärr gör ibland när jag bara är hemma hela tiden. Nu när dagarna är så korta kanske inte det är så värst optimalt. Nåja, nu stoppar vi undan handarbetena för dagen och gör lite andra saker. Till exempel pluggar in grammatiken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...