måndag 9 november 2020

Micke vävstols återkomst!

Ojoj, ni som kommer ihåg det här vet vad det handlar om, men annars ska ni få se här:

Som ni ser handlar det om en barnvävstol jag tänker bygga om till en mindre bandvävstol. Jag ska bara köpa lite varp så är jag klar här. Det finns folk som håller på med vävning som inte tror att det här är något att ha, men jag tänker inte kasta projektet i sjön bara för att någon inte tror på det, det känns förbannat onödigt! Nej här har ni ett exempel på vad jag tänkte göra. Jag tänker alltså bygga om den här leksaken till en mindre bandvävstol. Här har ni en blogg till om hur man går tillväga med det. 


Jamen hur går det då med lilla Corona som vi fick i fredags?
Lugn, hon ska sättas i arbeta också hon. Henne tänker jag använda till större projekt, till exempel skärp och gardinband och sådant. Micke ska jag väva upphängningsanordningar till kläder, handdukar och dylikt på den. Till sådana projekt blir det nämligen lite för bökigt att baxa fram Corona. Nu sitter det fast i en sak, det är varpen, det behövs nämligen en viss typ av varp för att få till snygga band, kanske får jag vänta tills jag kan komma till stan igen, just nu kan jag inte ta den risken, men de säger ju att vaccinet kommer allt närmre, så saker och ting ser ljusare ut! Ett år utan inkomst har ärligt talat varit handikappande och om det inte vore för familjen tror jag inte att jag hade valt att ha det såhär heller. Jag som kan välja menar jag 😉

Sedan har jag kommit underfund med att jag nog inte ska gräva så mycket mer i saker som hänt förr, jag vill egentligen bara ha upprättelse för de oförrätter som hänt, men att sitta och i detalj beskriva gamla händelser känns bara smärtsamt och jobbigt så jag har bestämt mig för att släppa det där och kanske då bara berätta saker när de vill höra dem. Mer vill jag inte gräva i det här, det är liksom inte helt hälsosamt för mitt psyke. Men det är handarbetet, så det ska jag fortsätta med!! Nästa projekt lär bli ett par sockar till, men sedan ska jag sparka mer på vävstolarna. Trevlig vecka!🌸








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...