söndag 22 november 2020

Projekt Micke vävstol så gott som klart!

Ibland blir man glad över tips. Till exempel när man träffar på handarbetsnördar som faktiskt hållit på med det här med bandgrindsvävning och vill dra det lite längre. Att man ska fixera varpen hårt vet vem som helst, att det här är för mjukt vet jag någonstans, därför ska det till någon form av spärr så klart, men än så länge kör jag med påsförslutare, såhär:
De får alltså hålla fast väven på varsin sida om vävstolen. Vill man ha längre vävar än såhär, då får man ha längre varp. Det här är mest för att testa ut Micke lite.

Som ni nu ser går det utmärkt att köra bandgrindsvävning på den här lilla jäkeln, speciellt om man inte orkar baxa fram en jättestor vävstol.
Bandgrinden lånade jag av Corona.

Och när bandet blev klart blev det såhär. Det här var då ett testprojekt eftersom jag bara hade ett par garnstumpar här, men med tiden ska jag väva både längre, rakare och mindre pråliga saker. Större projekt kan jag använda Corona till (när jag orkar hålla på och gneta med det.). 

Och tyskan då? Där är det mest repetition av gamla uppgifter och prov. 
Det här är alltså alla prov jag gjort hittills och lite feedback om hur jag kan göra för att få till uppgifterna bättre. Nu har jag också ett uppdrag kvar i tyskan, men jag tänker faktiskt ta det i morgon eftersom jag inte sov någonting i natt...Idag lär det bli repetition och inte så mycket mer... Nu ska jag ta det lugnt med en kopp te och försöka ta igen mig lite. Vi ses i morgon vi! 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...