torsdag 24 augusti 2023

Väskrensning och ett nytt hobbyprojekt hann jag med idag!


Idag tänkte jag städa och planera men av ingen anledning blev det inte av. Dock har jag inte gått sysslolös för det, städade ur väskan jag hade i Trondheim och sydde en ögonmask i stället.

I väskan hade jag följande:

  • Plånbok
  • Ett ganska fult reseparaply med paisleymönster
  • En rosa skarvsladd jag haft sedan nån gång i vintras
  • Pillerburk 
  • En hög bindor, man vet aldrig om menskoppen håller tätt
  • En liten Powerbank
  • En thermos som det varit te i
Sedan hade vi med oss en kylväska och varsin ryggsäck också, som vi hade lite fika och annat i.
I övrigt håller jag nu på att sy en liten ögonmask som känns som något som behövs när det är ljust på natten och man saknar persienner. Nu är det snart höst och det kanske inte riktigt behövs, men det skadar inte. Jag hade en gammal ögonmask som jag tyckte var väldigt ful så jag sydde om den så att den blev väldigt snygg i stället. -En liten vinst där!

Och även om det är höst har vi faktiskt mer saker inplanerade framöver, bland annat tänkte vi åka till Frösön för att titta på den nya statyn de satt upp där. En perfekt staty att ha på Frösön är ju faktiskt Freyr och Gyllenborst, så den vill vi absolut titta lite på.

I morgon händer det mycket! Både Charkbilen och glassbilen kommer så fredag blir det allt! Lite måste vi städa också, det blev liksom inte klart idag så det får komma då i stället, dessutom är det inte så farligt mycket att ta hand om heller, några saker som ska stoppas undan bara.
Nu ska jag bara bli klar med masken, sedan tänkte jag ta mig till sängs och prova den! Sköt om er och lev väl!





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...