lördag 19 augusti 2023

En ganska bra lördag trots allt


Idag har det faktiskt börjats på lite med syltkokandet, med avbrott för en simtur så klart, vädret har ju varit så bra! Utöver det har det mest varit lugnt idag. Lite VR och städning av sovrummet fick det bli innan jag bestämde mig för att det var dags att städa sovrummet och korridoren utanför. Tömma tvättkorgarna i stora tunnan inför morgondagens tvättdag fanns också på planeringen!

Och under städningen skrotade jag även fram min gamla goda vän Corona som jag haft stående på övervåningen sedan jag köpte Ivory. I sommar har det inte blivit så mycket vävt då jag haft alldeles för mycket att stå i, men nu under sensommaren och hösten kan det faktiskt komma att bli ett litet hål, så nu ska lite gamla projekt bli klara! På bilden har vi ett jag påbörjade i mars, men som hamnat bland mina UFO:n eftersom jag haft ett så dumt schema under den studieperioden. I år tänker jag i alla fall lägga upp studietiderna lite bättre, så att jag hinner med livet på ett bättre sätt också!

Mina handarbetsplaner är i nuläget att se till att bli klar med alla mina UFO:n så att jag kan skapa fler. Bandvävstolarna tänkte jag tömma till att börja med, sedan tänkte jag lägga mitt huvudfokus på att sticka varma och sköna sockar. Men ni känner mig, jag kan ju inte riktigt leva utan mina virknålar heller! Därför tänker jag även ge det där projektet med den schackrutiga väskan en chans till, med en liten förändring då. Den gamla var tänkt att bli grön och vit, men jag tänker mig en med antingen svart eller rött som sällskap till det vita då. 

Sedan har jag ju faktiskt fått lite nya idéer när det kommer till mina små band eftersom jag fått en liten present från min syster när jag fyllde år. 24 olika band att testa på att väva, ska bli spännande att göra!
Nu ska jag i alla fall sova lite, behöver kanske ladda upp mig lite inför kommande vecka som visst ska bli ganska händelserik! Vad roligt! Jag berättar mer framöver, om såväl det som om bandidéerna ta hand om er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...