onsdag 23 augusti 2023

Planerings-Onsdag!

 


Utöver kvalitetstid med katten har dagen vigts åt att skapa ett hållbart studieschema. Till att börja med kollade jag upp hur skolans öppettider såg ut och har de tiderna som ramar ifall jag behöver kontakta dem på något vis. Måndag till fredag mellan 08:00 och 17:00. Alltså stänger Novoverksamheten 17:00 varje dag och på helgerna är den helt stängd. Fredagarna tänkte jag faktiskt avsluta redan klockan 12:00 för att få lite helg gjort!

Vidare har jag anlagt en friskvårdstimma varje dag efter lunch som infaller någonstans vid 10:30. Jag tänkte att man kan ha ledigt fram till 13-snåret där. Fikaraster kan man pytsa ut senare.

Så det här har jag gjort idag, varvat med kvalitetsdag med katten och lite filmkväll med te och choklad. Köpte 10 stycken Firkløverkakor Varav fyra lades till julgodissamlingen, sedan åt vi lite på tåget också, nu har vi hittat några fler som vi tänkte käka upp i helgen som helgfika. På fredag kan vi dessutom välja mellan charkuterier och glass eftersom både glassbilen och charkbilen verkar vara på byn. Den här veckan känns ändå kunna leverera riktigt bra.

I morgon ska det helgstädas och snickras scheman. Sommarledigheterna börjar lida mot sitt slut också för mig, även om det inte är än på ett litet tag. Planering skadar som sagt aldrig. Nu ska jag i alla fall ta mig en sovare, nu när dygnet börjar komma på rätt köl igen! Sköt om er nu, sprid positiva vibbar och dränk hatet i kärlek. Nu slocknar jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...