onsdag 8 december 2021


Standby-dag idag, mer än välförtjänt med tanke på  min tvåtimmars-strapats igår. Kring -8 och egentligen inget att gnälla på, vi bor ju inte i Nikkaluokta eller i Sibirien om man ska dra till med något extremt. Kan finna mig i det om det inte blir alltför långt, vintern får gärna ta slut i mitten av februari. Katten håller helt med mig.

Nå, i morgon ska vi städa igen. Den här gången blir det till att ta tag i bokhyllan och göra jul där, sedan ska vi också ta tag i resten av skrubben, som det är nu kommer man inte in genom dörren för förvaringslådorna, som egentligen hör hemma under trappan. Det ska struktureras upp under helgens gång!



 

Och idag lagade jag till en fiskgryta till middag och smakmässigt var den riktigt god, men såsen kunde ha varit lite tjockare och det kunde ha varit lite mer räkor i den. Nästa gång vet jag det så det här kan ju bara bli bättre! I morgon blir det adventsstök med allt vad det innebär, hinner jag bakar jag lite schackrutor också.

Livet är trots allt för kort för att slösa bort på sådant som inte ger någonting. Spruta inte round-up på dina blommor, vattna dem i stället. Ta nu hand om er och var försiktiga, nu är det dags igen! Namaste 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...