fredag 31 december 2021

Välkommen till världen, år 2022


Så var år 2021 också till ända. Pandemins andra år är avslutat och ett litet ljus börjar synas i den där mörka tunneln. Vi har fått lära känna en ny mutant, Omikron, som är något smittsammare än viruset tidigare varit (naturligtvis, det rör sig om en virusmutation, så det är väl inte så konstigt?) Dock verkar det som att Omikron är en svagare variant än tidigare varianter, men det sägs att den som vänder fienden sin rygg ska bli förgjord, så än bör vi inte slappna av. Vi får följa FHM:s rekommendationer ytterligare ett tag.

Nu har vi varit ut på en liten biltur för att sedan lyssna på lite olika kyrkklockor. Nyårsklockorna har vi också lyssnat på och nu återstår väl bara en sak. Att skriva ihop en lite summering av 2021



Nyårsfonduen är avklarad, mörkret och vinterkylan sänker sig åter över vår vackra by. Nu är det bara 4 månaders väntan kvar tills vi kan sitta i vårt växthus eller i en båt på älven på väg mot Ön. Har vi lite tur kanske vi kan resa längre än till våra lokala resmål, men just nu känns det som att det som kan planeras in är just vad som finns runt hörnet, här och nu.

I år har varit ett händelserikt år för min personliga utveckling. Jag kommer troligen besegra mina inre demoner med hjälp av karma, envishet och goda kontakter. Jag tror att jag nått en ny era i mitt liv. Jag har till och med själv upptäckt att jag ser mycket piggare och gladare ut sedan jag gjorde slut med alla energitjuvar och slutade lyssna på saker som bara har med sig negativitet. 
Har jag något nyårslöfte? Ptja nyårslöfte och nyårslöfte, jag tänkte mer på en utmaning! Jag tänkte leva lite sundare, sitta mindre på arslet och faktiskt ta mig ut på en promenad då och då. Jag tänkte även sluta bry mig om andras "åsikter" kring vad jag gör och inte gör. Med "åsikter" i detta fall menar jag då meningslöst gnäll som egentligen inte innehåller någon som helst fakta. Daglig aktivitet i form av promenader, utomhussysslor, livsberikande saker -allt sådant. Sedan tänkte jag även köra två stycken 365 dagars-utmaningar där en består av anatomi, alltså att rita hela kroppar, inte bara porträtt, sedan har jag en som består av matematik också, en ny uppgift varje dag känner jag blir en bra utmaning, så länge jag lär mig något nytt. 

Nu tänker jag passa på att önska er alla ett gott nytt år. Jag tänker ta en tur med VRbrillorna innan jag går och lägger mig och sover. I morgon lagar vi soppa på resterna från nyårsfonduen. Namaste och må det nya året bli ett fantastiskt år! 🙏

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...