lördag 25 december 2021

Ernstar-lördag!

Som titeln låter förtälja har jag idag pysslat lite med min pluggkorg så att jag vet vilken av alla korgar jag ska ha kvar inne som just detta. Kommer framöver att göra en också för handarbete, men den ska jag göra lite annorlunda så att jag vet vilken det är. 



Jag tittade alltså igenom mina skåp och hittade lite pins och klistermärken som jag ville använda till det här projektet så så fick det bli. Några gamla animepins jag hade liggande, samt lite flummig nostalgi och lite smileys fick förgylla den här korgens utseende. 




En riktigt speciell knapp är den här som indikerar att jag var en av hedersmedlemmarna i gruppen "allmänt oseriösa" på BCmanga på den tiden det begav sig. Vad vi gjorde i den gruppen var väl mest att vara just allmänt oseriösa och ibland också driva sajtens admin till totalt vansinne. Gruppens logga såg ut såhär med hunden Gargh och fåret Ullbert som maskotar. Jag minns att min dåvarande kompis blev väldigt avundsjuk över att han inte hade blivit tilldelad det här priset när han faktiskt blivit minister i "flumriksdagen" som var en systergrupp till denna. Dock inte i närheten av lika stor som den här och det kanske var en jäkla tur när jag tänker tillbaka på det hela. 

I övrigt ska jag väl städa i morgon eftersom vi kan komma att få lite besök. Får vi inte det ska det väl ändå se ut som om det bor folk här känner jag. Det underlättar väl för trivseln om inte annat. Nu tänkte jag uppsöka sängen innan migränen bestämmer sig för att ta en returmatch på mig nu när julafton är över. Voltaren och sängen blir bra där, men först måste jag bara berätta en rolig grej för er:

Ni vet att jag tidigare berättat om hur jag försöker att undvika att hamna i draman?
Eftersom det kräver mycket energi att låta sig själv uppslukas av drama ska man helst undvika det i alla sammanhang. Jag har börjat med att läsa av situationer och tänka: "har du något vettigt att säga eller är det här ett försök att skapa drama?" Om förstnämnda kan jag tänka mig att gå in djupare i diskussionen, om sistnämnda är det inte värt det, för en dramaqueen skapar drama just för att det är möjligt, så möjliggör det inte helt enkelt. Så lätt är det. 

Sedan älskar ju jag Karmas 12 regler. De flesta känner ju till karmas regel #1 som lyder: "Du får det du förtjänar!" Men det finns ju 11 till, så låt oss ta en titt!

  1.  Regel #2 Skapandelagen -Du skapar ditt liv, den yttre världen är bara en reflektion av den inre världen. 
  2.  Regel #3 Ödmjukhetens lag. -Strid är ingen lösning, Vi är världen, men vi står inte över den och vad vi inte kan råda över bör vi låta ligga, hur svårt det än må kännas. 
  3.  Regel #4 Växandets lag - Vi måste ta ansvar för att först och främst ändra oss själva, för att sedan kunna förändra världen. Som skapanderegeln säger, den yttre världen speglar den inre. Du kan bara ändra den inre världen, resten sköter karma själv.
  4. Regel #5 Lagen om ansvar - Allt som händer är ditt eget ansvar. 
  5.  Regel #6 Lagen om fokus - Se en sak i taget, du kan inte äta och spela trombon på samma gång. 
  6. Regel #7 Lagen om gästvänlighet -Den som ber om hjälp eller husrum ska du ge detta, du är din tiggare och din egen välgörare. 
  7. Regel #8 Lagen om anknytning -Allt hänger ihop, underskatta inte ens den minsta detaljen, den kan vara viktigare än du tror. Iaktta allt och förstå sambandet. 
  8.  Regel #9 Lagen om här och nu -En av karmas viktigaste lagar om jag får säga som jag tycker! Det som varit har varit, det som kommer kommer och det som är är vad som är och det är det som är viktigt. Du är här och nu! Lev och agera!
  9. Regel #10 Lagen om förändring -Det enda som är konstant är förändringen, allt förändras med tiden, därför bör vi inte hålla fast vid någonting. 
  10. Regel #11 Lagen om tålamod och återbelöning -Tålamod är en dygd heter det ju och det säger även karma att det är! Bevara lugnet vid motgångar så ska du se att det lönar sig.
  11.  Regel #12 Lagen om vikt - Använd sinnet kroppen och hjärtat i allt du gör för livet är fattigt för den som inte deltar.Varje stund är rik om du är med.
Det om det, nu ska jag i alla fall följa regel #6 och fokusera på att komma i säng 💖Ta hand om er nu, Namaste 🙏
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...