torsdag 9 december 2021

It's beginning to look a lot like Christmas...

 



Nu fortsätter julpyntandet! Idag togs de för familjen ikoniska dubbelbjällrorna fram och hängdes upp över varje dörrpost. Det ska upp två till, men än är det ju bara andra advent, så vi har gott om tid på oss. Jag går och funderar på om jag ska köpa ett par stora julklockor också, att ha utomhus, men jag vet inte om det blir just i år dock. 

Bordsfontänen är egentligen ingen julsak, men vi har den ändå framme mest på julen. Det är glader, kloker och Prosit tror vi eftersom de andra vore för enkla att känna igen för att INTE kännas igen vid första ögonkastet. Kan även vara några andra dvärgar, men jag gillar att tänka att det är tre av snövits dvärgar. Grodan där heter Ulfert, för den hade inget fulare namn att komma med. 

Och självklart ställer Corona till det för mig! Nu har resten av skattningen ställts fram till i Januari eftersom psykologen tydligen blivit smittad av viruset. Nu satt vi väl skyddade, men jag känner ändå att jag behöver testa mig så att jag inte tar miste, det vore värre än att få vattkoppor igen och det var inte precis roligt det heller!

Nu har jag sorterat upp vilka julgrejer (som är inne då) som ska var och i morgon ska det göras mer jul, städas lite mer alltså, sen ska jag även göra en svampfri Biff Wellington. Varför har jag ingen svamp i duxelmassan? Eftersom det finns allergiker i hushållet, så jag har gjort en egen variant som är väldigt omtyckt också den. Den här gången görs min wellington dessutom på oxfilé och inte fläskfilé. Något jag inte gjort på ett bra tag, så det blir spännande att se vad jag och min mor kokar ihop, på mer än ett vis. 

Så Covidtest, julstök och matstökande blir det denna fredag. Jag ska till och med ta och få i ordning julhörnan på verandan så att den blir snygg inför julen så det får ni nu inte missa. Bilder kommer senare, typ när jag fått tag i batterier till belysningen. Nu ska jag bara sakra ihop och ta mig upp i sängen, så att jag orkar med morgondagens äventyr. Spännande det där! Och du, du vet väl om att du är jättebra precis som du är? Låt ingen få dig att tro annat, då lurar du dig själv. Simma lugnt nu, namaste 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...