måndag 6 december 2021

Kojmåndag


 Vädret är fortsatt kallt som ett helvete, katten har legat nedbäddad på köksbordet med tassarna på elementet hela dagen och vi andra har inte heller gått ut nämnvärt mycket. Idag kom lite besök mitt i julstöket så vi hann inte riktigt med att städa heller. Nåja, grannarna vet hur vi är, vi gör ibland flera saker samtidigt och då blir det ju svårt att hålla ordning.

I morgon smäller det! Då ska vi in till Östersund och ta det första av två tester, vilket jag ser fram emot då jag vet ungefär var jag står intelligensmässigt. Jag har ett problem i livet och det ligger i att jag ibland inte kan koncentrera mig på en sak i taget, men det övar jag faktiskt på, det går dessutom bra. Jag vet själv vad det bottnar i och det är faktiskt nog för mig. 

Men så i morgon tänker jag göra såhär: Jag tänker se till att sova ut nu i natt, behövs det kanske jag ska sova lite på bussen också, annars har jag tagit med mig några tankenötter att leka med medan jag väntar. Sedan är tanken så att jag ska se till att vara fulladdad mentalt, äta något gott och näringsrikt, se till att njuta av dagen och inte tänka på testerna förrän de är framför näsan på mig.  Jag har ännu inte lyckats lista ut vad det är för tester de ska göra, men jag har mina aningar om det. Är det vad jag tror bör jag definitivt vara förberedd på alla vis som går. Jag vet att de i Östersund känner mig och vet att jag inte är dum i huvudet, men det skadar inte att vara skärpt, då kanske man får bättre resultat än väntat också, det vet man aldrig! En sak vet jag och det är att jag ser fram emot detta! Nu tänkte jag lägga mig och sova en stund innan det är dags. Sparka mig gärna i baken, det behövs! 💖

En vis man sa en gång: Bakom svåra ord och "diagnoser" döljer sig bara tomhet. Därför ska man inte lyssna så noga på andras analyser, det räcker gott att ha en bra självbild så kommer resten sedan, det har jag ju trots allt bevisat. Nu ska jag bara bevisa en gång för alla att mina trauman bara är där i onödan. Nu sparkar vi ut trollen hörni! Namaste 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...