måndag 27 december 2021

Rätar ut nacken och försöker få till en gammal dator


Idag bestämde jag mig för att ta tag i mitt nack/ryggproblem, så jag tog fram den här lille fan och en tub Voltarensalva. Det luktar ju satan, men fungerar ju, så jag nöjer mig med att lukta lite illa en stund bara jag slipper ha ont när jag sover.

Sedan tog jag fram den här också, en av våra gamla datorer vars enda riktiga problem är skärmen som av ingen anledning har fått inverterade färger. Jag har gjort en systemåterställning på den nu och det gjorde väl datorn snabbare, men färgerna är fortfarande inverterade, så det är något kajko med själva bildskärmen här. Nåja, det är ju bara ett litet mekobjekt detta, så jag får se om jag kan använda den till något i framtiden. Annars får jag väl köpa något annat att leka med hemma. Datorn jag har börjar gå sönder. 

Hur som haver är detta bara ett litet sidoprojekt, går det så går det, annars gör det inte så värst mycket om den är inverterad heller. Det går ju att skriva dokument på den och till annat kan jag väl ha min stora dator kanske. Är ändå rätt nöjd med dagen. Nu ska jag sova så att nacken får återhämta sig. I morgon är en annan dag! Namaste 🙏

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...