tisdag 21 december 2021

Nytt BJD-projekt på G -Projekt Birka!


 Och nej, hon är inte döpt efter Birka Folkhögskola eller efter Stockholm. Inte den här gången. Runan i hennes panna heter Berkana eller Bjarka och betyder kort och gott Björk. På isländska heter Björk Birki -Birka 😃 Varför björk då? För att jag tyckte att hon blev lite lik Björk och därur kom planerna med tiden. Hon är fortfarande ett pågående projekt, men så får det vara tills vidare. Hon ser i alla fall ut som en hyfsat normal docka nu, förutom att hon ska få en lite snyggare ansiktsfärg och lite mindre sneda ögonfransar. Jag är rätt säker på att hon inte ska se ut som om hon blivit uppbränd i en bastu i alla fall. 

Men hur det än blir med Birka tänker jag inte skynda på projektet mer än jag gjort, jag har lite andra saker jag måste få klara först, som lite julrelaterade grejer med mina serier. BJD kan vänta. 

Och i morgon fortsätter vi julstöka, det blir bra, sedan ska vi dessutom organisera upp i våra bodar, något som också det behövs mer än någonsin nu när vi plockat ut julsakerna

Ett kort inlägg men jag kanske kommer tillbaka en annan dag! Namaste, ta väl hand om er! 🙏


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...