söndag 26 december 2021

Skrotig dator och en axel som spökar...


 I natt blev det inte mycket sömn då min axel plötsligt bestämde sig för att balla ur. Eftersom detta hände blev det varm choklad och Lord of the rings idag. Passade även på att påbörja lite nya handarbeten i form av att pimpa upp min handarbetskorg. Det här kommer nog att ta betydligt längre tid än pluggkorgen tog, mycket för att min axel inte vill ge sig.

Den här chokladen är alltså inte gjord av typ O'boy eller något, det är faktiskt äkta Shoggilolichoklad, som består av ett chokladstycke man har på en pinne och rör ner i muggen, eller i en kastrull. Gott? Ah well, inte så sött som det brukar vara i alla fall. Helt okej. 

Så har jag tagit fram en framtidshistoria också:

En längtan efter en större gemenskap kan ordnas upp om du bara bejakar den gåva som kallas livet och betalar tillbaka andras omtänksamhet och generositet. En oväntat men betydande händelse kan komma att sätta alla planer på ända, men tålamod och karma kan hjälpa de flesta. Karmas regel #1 -det du ger kommer du få och karmas regel #7 om gästvänlighet kan vara till god hjälp de med. Just nu pågår en positiv förändring av livsomständigheterna och det kan indikera att saker inte kommer vara som de varit -på ett bra vis! En sanndröm och en stark känsla av vad som borde ske påverkar också hur agerandet blir. Oavsett vilket väntar något riktigt bra bara bakom hörnet. Det har runorna sagt!

Har runorna sagt det är det bara att vänta och se hur det går. Just nu är jag mest i behov av en ny dator som inte ramlar sönder när jag ska använda den. En nackad coronapandemi vore inte fel det heller, men den nacken verkar vara tjockare än man vill att den ska vara... Fördöme er virus och drag ni er kos... Till sommaren vill jag kunna resa utan smittrisk och annat skräp. Just nu skulle jag bara behöva duscha och gå till sängs. Namaste 🙏 ta nu väl hand om er, och minns att den enda som verkligen kan förändra det du är missnöjd med är just du! 💖 Men det är inte gratis. Du måste våga för att vinna. God natt 🌜

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...