onsdag 29 december 2021

En ledig dag kantad av kökssysslor och drömmar om konstiga skulpturer


 Idag har jag hunnit med mycket, dock inget pluggande, men det är heller inte meningen ännu heller. Jag tänkte ta det där i januari då det ändå ser ut som om COVIDhelvetet tänker sätta käppar i hjulen för några större projekt i ytterligare ett halvår. Inget som förvånar mig, folk kan liksom inte låta bli att okynnesresa hela tiden, en del skäms inte ens över det... Nåja, det bevisar kanske bara att det finns folk som är mer otåliga än jag är och de flesta vet var jag vill åka 



Men jag vet att det dummaste man gör när en pandemi råder är att söka upp platser med mycket folk. Jag vet att jag tänkte sist jag var i Trondheim att "Jag hoppas inte att jag blir blasé och slutar uppskatta skönheten i den här staden." Inte kunde jag då tänka mig att det skulle ta flera år innan jag skulle kunna fara dit på ett säkert sätt. Nu har jag fler tankar än så naturligtvis, en går som så att jag vill åka norge runt, men det kräver nog både bil och kattvakt. Vi får väl se vad framtiden säger om det där. Finns ju även platser i Sverige jag vill besöka, en som inte är jättelångt från där jag bor, så det lär bli till sommaren: 


Ja, när du trodde du kände mig va, men jag vill faktiskt åka till Sollefteå för att se skulpturen utanför Gudlav Bilderskolan. Jag vet att jag många gånger svurit ve och fasa över just den här skolan, mycket på grund av att jag trodde att det var endast ett så kallat "anpassat gymnasium" och alla som vet något om mig vet att jag inte stödjer den skolformen. Sedan fanns det andra aspekter också, men jag är villig att åka dit, för pennornas skull. 


Sedan står det en i Örebro också, men då är det närmre för mig att åka till Sollefteå och ta kort på pennorna där till att börja med. Det är en del skulpturer jag tänkt titta på framöver faktiskt. De här två tillhör väl kategorin "skulpturer jag vill se i Sverige." I Norge tänkte jag nästan fara till Oslo och botanisera, där ska det finnas massor av häftiga, konstiga och vackra skulpturer att förundras över.

Men just idag har jag varit hemma och pysslat i köket, bland annat har jag diskat och gjort det lite trivsamt med hjälp av apelsinskivor som fick agera "ätbar fräschör" i köket. Citrusfrukter luktar ju godare än kemikalier och sedan får man inte snuva av dem heller. Positivt båda delarna. 

Nu tänker jag i alla fall lägga covidioter, resedrömmar och kökssysslor till handlingarna för idag, tänkte gå upp till min lilla sängkamrat och lägga mig och sova bredvid henne. Katter är bra att ha! 💖😽

I övrigt tänkte jag önska er en god fortsättning så återkommer jag med mer trevligheter framöver. Tills dess får ni ta hand om varandra, var inte ute och res om ni inte måste, lev i stället för att bara existera och tro mig, det går att leva även om man inte åker ut på långväga resor. Det gäller bara att kunna bejaka detaljerna i stället för att hänga upp sig på saker utan egentlig relevans. Ge livet en high five och räck ut tungan åt energitjuvarna. Namaste 🙏


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...