torsdag 30 december 2021

En torsdag med min gamla vita!

 


Jomen den här veckan har väl vigts åt att försöka få den här lilla rackaren att fungera. Det enda riktiga felet på den är att färgerna är inverterade vilket gör att exempelvis det här spelet "Tux of math command" får andra färger och Tux blir sådär lagom vacker som blå i ett inverterat samhälle. Nåja, spelet fungerar och jag kan alltså öva matte på den här om jag vill det och det kan väl vara lite kul emellanåt. 




Och i enighet med att vi snart är inne i 2022 tänkte jag ta och förändra mina vanor lite! Vi börjar med att sluta upp med det här nattsuddandet och kliva upp från morgonen i stället. Här fick jag ihop en ganska bra frukost bestående av kosttillskott, brunkullans honeybushte, lite julmust (tyst, det är visst bra att starta med julmust!), ett ägg och gröt! Ja, jag har börjat äta gröt igen efter många om och men, jag har nämligen bestämt mig för att omfamna det här med karma och regel #9 säger ju att man ska släppa det förflutna och omfamna nuet, så vad dagisfröknarna sa till mig om att gröt skulle trugas ner i halsen tills man kväljdes, det behöver inte vara ett faktum. Jag väljer i stället att döma med måtta och inse att det som hänt för länge sedan kanske inte är vad som sker nu. Det som sker nu kan däremot avgöra vad som kommer i morgon, därför tänker jag se till att få ett så bra nu som möjligt, hellre än att gräva ner mig i tragiska händelser i mitt förflutna. 

Har du något du grubblar över kanske du också bör fundera på om det verkligen är livsavgörande att gå och grubbla och älta detta i evinnerlighet när det finns annat att göra. Jag tänkte ta och bråka mer med Tux i morgon, han är rolig. Och så ska jag naturligtvis förbereda inför det nya året. Namaste 🙏 Var tacksam över vad du har, för det du har idag, oavsett hur litet det är, kan avgöra hur mycket du har i morgon. Allt hänger på hur du väljer att vända på det hela. 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...