tisdag 28 december 2021

Att inte älta, det är en del av karma


 Ibland är det svårt att inte älta sitt förflutna, även om man kanske gör bäst i att låta gammalt skit ligga och inte röra mer i det. Men för många är ju det lättare sagt än gjort. Tålamod är en dygd och är det någon som haft gott om tålamod med allt som rör livet, är det kanske jag. Jag vet, en del saker gör man bara bäst i att låta vara, förlåt och var inte samma rövhål själv, för en vis man sa en gång att om man hela tiden ältar och svär hämnd över sin fiende, då slutar det bara med att du blir som din fiende. Det värsta du kan göra mot någon du hatar är att förlåta denne. Visst sa jag förlåta, dock inte förgäta, det är en annan sak. Visst kan du komma ihåg en oförrätt, men låt inte detta styra ditt liv och ge dig dålig karma, det är det inte värt. 

Att vara omtänksam och bejaka den gåva som kallas livet är det centrala i livet. Kan man bara detta, då har man redan fått ut sin hämnd mot den som varit jävlig. 

Idag mötte jag en energitjuv igen. Personen i fråga spydde ur sig mörker och negativ energi i hopp om att få till lite drama. Jag försökte att bara tänka att personen säkert inte mår bra och därför förtjänar min omtänksamhet eller i alla fall min förlåtelse, så jag tänkte "alright, du är en energitjuv och jag har faktiskt inga druvor över till dig. Zaiyang!" Mer än så kan du inte göra, den enda du egentligen kan förändra är ju dig själv och utifrån detta kan din livssituation också förändras till det positiva. Låt inte satan och hans fotsoldater komma ikapp dig, det är du inte värd.
Nu ska jag köra hornen i böset och ägna mig åt lite välförtjänt nattsömn. Ta hand om er, i morgon blir det förberedelser inför det nya året. Namaste 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...