söndag 19 december 2021

Julstädandet som verkar gå i total slowmo.


 Idag så... Bilden är inte jätterelevant, ett litet vattenfall någonstans i Ås innan jag flyttade därifrån. Idag har vi julstädat lite, men jag skulle väl ha stannat i sängen. Något jag inte kan när jag ser att andra sliter röven av sig för att få lite jul i stugan. Det jag däremot kan göra är att arbeta på sparlåga i den takt jag pallar med. Något annat går egentligen inte att göra när magen krånglar. Nej, jag är inte sjuk, det här är helt normalt och går över inom några dagar om jag bara får rehabilitera mig litet. 

Och det har jag gjort faktiskt, förutom att städa har jag nämligen gjort ett litet experiment med så kallade Orbeez eller vattenpärlor som de heter på svenska. 

Jag tog en påse med ofärgade pärlor och delade upp i fyra delar, sedan la jag dessa i varsin burk med karamellfärg av olika färg. Nu ser allt grönt ut eftersom jag lagt alla i samma behållare, men de ska vara röda, gröna, blå och gula. Att leka med dessa är faktiskt rätt avslappnande och fungerar bra när man håller på med mindfulness och ska leva i nuet och känna in det där med konsistenser. De här är mest små slemmiga kulor som far runt, men jag tycker att de är mysiga att leka med!

Vardagsrumsgolvet börjar titta fram ur röran också, men det går slött då jag inte haft så mycket ork till det hela. Jag har inte så höga förhoppningar om morgondagen heller, men vardagsrummet lär väl bli klart i alla fall, det är min förhoppning, sedan är det väl bara att ta köksbänkarna, de är faktiskt inte lika omständiga att hålla ording på, vet inte var alla grejer kommer från, men jag gissar på att de flyttar in, förökar sig och när allt är framme ser det ut som själva den. Det här måste jag ta itu med innan någon tror det bor hoarders här! Tar tag i det på allvar i morgon, lev väl, det tänkte jag försöka med! Namaste! 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...