söndag 16 maj 2021

Summering av föregående vecka!





Nu var det ett par dagar sedan jag skrev sist, men jag skyller på att jag haft lite att stå i. Bland annat har jag renat själen från negativ energi genom att förstöra lite gamla minnen. Det är enkelt egentligen, du skriver ner det på en liten lapp och bränner den, som jag gjort här i häxkistan, samtidigt som jag också tände lite Egyptisk Jasminerökelse, Geranium och lavendelolja. Efter att ha gjort det här några gånger märker jag faktiskt att minnena börjar blekna av och inte kännas lika traumatiska längre. Se bara till att vara på ett ställe där inte flagorna kan flyga och antända något. Upprepar man det här ett par gånger kommer minnena att bli mindre besvärande. Nu ska jag bara ändra lite på mina rutiner också. Till exempel ska jag kliva upp och gå och lägga mig i vettig tid, något jag nog inte gjort sedan jag slutade på Birka. 


Så i morgon börjar vi med lite nya rutiner. Här kommer nu lite bilder från veckan som gått!






I förra veckan blev det återigen en liten road trip genom en by som heter Kullsta, där min mamma växte upp. I det vita huset på gården jag fotograferade här från vägen bodde min mormor och morfar. De hade två ladugårdar och i en bodde det höns som jag tyckte om att leka med, om mamma ville det eller ej 😅 Hon ville väl inte att jag skulle få hönsskit på skorna kanske, det luktar ju inte precis rosor av det. Kullsta i övrigt är faktiskt en ganska fin by med mycket natur och närhet till bergvärlden samt fin utsikt på sina ställen. Inget ställe jag skulle vilja bo på då jag trivs där jag bor, men det är absolut en vacker plats på jorden. 

Väl hemma igen hittade jag ett paket på bordet bredvid min tekopp och jag funderade ett tag på varför jag nu fått en present, men det visade sig visst att andra kommit ihåg min namnsdag, men jag själv hade glömt av den totalt.

Men i alla fall så fick jag ett set ergonomiska virknålar som jag direkt testade genom att virka något litet och fult som jag blockade upp i växthuset så att det blev... Mindre fult. Muggunderlägg kanske det kan passa som? Kakorna där är speciella pajkakor som min syster bakat av överbliven pajdeg och fyllt med hallonsylt. Farligt goda ska ni veta!

Så det om den veckan! Idag började jag och mamma på med ett helt annat projekt:
 Ett sånt köpte jag sist jag var i Trondheim, mycket för att jag är smått trollbunden av de vackra handelsbodarna som står uppradade på varsin sida Nidälven. De har stått där sedan någon gång på 1200-talet och har säkert sett många saker under de åren. Det här är även mitt första 1000-bitarspussel. Efter det här har jag fått två till som jag ska lägga när mattan blir ledig igen. Självklart kommer jag att ta bilder på pusselläggandet. 

Och eftersom det nu blir mycket utomhusaktiviteter måste jag lägga om mitt schema och portionera ut uppgifterna lite annorlunda så att allt får plats. Det går ju an att ha mycket rest när man inte har någonting att lämna in, men när den dagen kommer är det väl bra att ha rutinerna inpräntade i skallen. Så tänker i alla fall jag, och jag tror inte att de misstycker i Östersund heller. I morgon är det 17 maj och Norges nationaldag, vilket betyder att jag ska göra en liten hyllning till kung Atle som fyller år då. Jag har redan gjort en skiss som jag ska scanna in innan jag går och lägger mig. Jag får ändå komma ihåg att hissa flaggan i morgon, dagen till ära 👍

Nu känns det som om tiden går oerhört långsamt innan alla sprutor är tagna så att vi åtminstone kan åka till Östersund och ha det trevligt, kanske till och med hoppas på att åka till Trondheim nästa sommar om allt blir som vi planerat 💖 Nu ska vi bara göra det bästa av situationen som den är nu och se till att inte förstöra något. Namaste, i morgon är en annan dag 🙏


























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...