tisdag 11 maj 2021

Halvlåg dag kan kanske botas med lite rensning?

Ni vet när man känner sig lite ur gängorna som man kan göra vissa dagar? Då är det inget som går upp mot lite rensning och grovstädning av gården. Bredvid lillstugan har det nog inte varit städat på 20 år, då ingen varit där, men nu är det helt rent och det blev mycket mer skräp än vi trodde när vi satte igång. Dock värt det, jag kände mig i alla fall lättare till mods efter det. 

En kopp te och lite dricka med väldigt mycket is kändes välförtjänt efter detta. Earl grey är tydligen en favorit också hos husets fluga som jag döpt till Flug-Arthur för hans brittfasoner, jag menar han dricker te och inte bara det, han tvättar sig i det också. Nu hade jag som tur var druckit det jag ville ha ur koppen, annars hade jag nog inte låtit Flug-Arthur vara i den. 

Flugor är ju, som alla andra djur, väldigt glada i värme, varför de söker sig till värme och ljus. Ibland kan jag se husflugor komma och sätta sig i värmefläkten på min dator, bara för att värma magen när jag sitter utomhus och leker med datorn. Insekter ska vara kallblodiga, men de hatar att frysa de med, då tappar de energi... Där är vi lika, kyla tenderar att ta det bästa av var och en av oss. 

Men när man känner sig nere är det bra att ha något att flytta fokus till. I mitt fall är det bland annat virtuella promenader. Den här killen är bra på att filma, men virtuella promenader gör sig allra bäst med bara de ljud som finns i den miljön, gärna utan närbilder på random människor också, men jag älskar hur han lyckats fånga bryggerekka och bakklandet så bra att man kunnat ta på husen! Jag gillar sådana förmågor. 





Med den videon från sköna Trondheim lämnar jag er och hoppas på att den här pandemin snart är över, så att man kan åka dit personligen och rå om staden för en dag igen. Saknar att kunna göra det, ändå har jag bara haft en sommars hopp än så länge, kanske två. 
Nu ska jag i alla fall kolla igenom schemaboken, sedan kallar sängen. Kom ihåg att leva här och nu och ta väl hand om er nu. Namaste 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...