fredag 28 maj 2021

Finvädersdag och tillskott till gizmofamiljen


 Minns ni det här inlägget? Annars kan jag väl summera det hela med att det är en viss skillnad mellan 89 och 111, och förstår man inte det, då är man dålig på matematik helt enkelt. Skillnaden är 22, för den som undrade över det. 

Först ska jag göra en disclaimer och säga att jag verkligen inte tycker om att skryta. Kanske beror det på att jag är svensk och färgad av den där Jantelagen som bland annat säger att man inte ska vara för mer än någon annan. Men när jag faktiskt får bekräftat att det jag sagt i minst 20 års tid var sant, då känner jag att jag måste få skrävla lite. För några veckor sedan gjorde jag ett IQ-test, mycket för att jag hade tråkigt och tycker att tankenötter är väldigt underhållande. Jag brukar få runt 109-113 när jag gör dem och den här gången hamnade jag på 111, vilket jag tänkte är inom normalspektrat, som jag visste, jag är ju normalbegåvad, men några dagar senare ringer de upp mig och berättar att jag fått ett högre resultat än normalsnittet som tydligen är mellan 100-109. Nu tycker jag inte att 2 är en så hög siffra att det är skrytvärt precis, men jag blev ändå positivt överraskad. Killen berättar vidare att jag fått ett pris i form av en övervakningskamera eller, ja, någon sorts kamera skulle jag få, så nu har familjen spontant blivit med dashcam 👍 -För att en är född nyfiken! Alltid något!


Den här har vi också införskaffat oss. En lite mer modern blodtrycksmätare än den vi hade. Positivt, nu kan vi hålla lite koll på blodtrycket, det behövs nu när det sprids så mycket skit i världen att man behöver hålla koll på det för att inte få för högt och spränga huvudet 😆 Eller så ville vi bara ha en för att det är bra att veta vad man har. 






Och ute är det gudomligt idag. En stor sol på himlen och  25 grader varmt i skuggan är ju inget man varit bortskämd med på senaste tiden, så idag planterar vi lite blommor och ställer i ordning växthuset för kvällens middag. Självklart ska också skatan få sig lite mat, hon har gjort illa sig, så hon behöver lite extra energi. Just nu har hon fått lite överbliven kattmat att äta på, så får vi se vad det blir för middag. Kajorna i skorstenen har i alla fall blivit hemlösa, vilket visst kan vara lite trist för dem, men vi behövde skorstenen själva. Nu ska vi mura upp den så att den blir lite högre och sedan kan vi använda vedspisen igen. Alltid något!  Mycket att göra idag alltså, nu ska vi ut och odla. Ta nu hand om er och låt ingen annan bestämma ditt öde. Namaste 🙏


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...