måndag 17 maj 2021

En relativt lugn 17 maj

 

Idag är det 17:e maj och Norges nationaldag, så jag har ägnat dagen åt att fortsätta lite med mitt pussel och framför allt till att göra en årlig bild på Atle eftersom han fyller år den 17:e maj och ska representera Norge. I år blev det en bild på kung Atle med svärdet Glittertind draget (Nämnde jag att svärdet är döpt efter ett av Norges högsta fjäll?) och en hel del bling. Mörk bild med flit, men hans ögon blev verkligen inte bra. 
Resten är jag nöjd med. Jag har med och mer glidit bort från Hetalia och börjat skapa en egen karaktär av honom. Min kung är löst baserad bland annat på Harald Hårfager, detta mer eller mindre omedvetet, men det passar ändå bra in i mina sagor. Nu ska jag bara komma på hur de andra syskonen Likblek ska se ut, men det får väl komma när det väl är deras tur 😊 I övrigt har jag mest suttit under en filt, tittat på lite olika Norge-klipp samtidigt som jag hinkat Earl grey. Förutom detta har jag funderat lite över hur tusan jag ska kunna laga mitt reseparaply. För den som svarar "googla" kan jag bara säga att det inte finns någon information om hur man lagar paraplyer, däremot massor om var man kan köpa dem, men jag behöver inte köpa något paraply just nu, jag har ganska många eftersom jag ibland har dem som accessoarer. Det här paraplyet ska jag i alla fall laga, men det tar jag en annan regndag 👍 I morgon blir det troligen rensning och vedtravande. Idag ska jag bara bli färdig med dagens rest som består bland annat i Isländska! Namaste 🙏 Håll ut och ta hand om er nu, snart kanske tiderna ljusnar 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...