söndag 9 maj 2021

Dum mage och överaktivt huvud


Idag har jag varit väldigt aktiv mentalt och kreativiteten har flödat på många sätt, men eftersom magen ballat ur av ingen anledning, har jag hållit mig inomhus under en filt största delen av dagen, med undantag för några sköna stunder med katten i växthuset. Lite Jasminerökelse och en kopp gott te och dagens feel-good är fulländad. 

Kvällen gick åt till filmtittande, eftersom det verkar vara en tid med döda helger på gång, körde vi en hel serie på SVT-play. Ämnet var träpatronernas framfart i Sveriges skogar under 1800-talet och jag måste säga att jag skäms lite över att vara släkt med åtminstone två träpatroner... Nå, som halvångermanlänning kanske man inte ska förvånas över det, det är inte precis oväntat, men det är lite pinsamt, ungefär lika pinsamt som att ha en av de som skrev under det avtal som vid freden i Brömsebro gjorde bland annat Jämtland och Härjedalen svenska. Och det kan jag säga som lagom stolt Svensk... Eller halvsvensk... Eller halvjamt... Halvtokig kan jag också vara, det sa jag inte emot. 

I morgon har bofinken att göra i alla fall, för då ska det krattas kott, läsas lite matematikkunskap (som är mer som en fördjupning av ämnet matematik än faktisk räkning), skrivas småsagor om min molokne lille baron och lite mer studieteknik. Dessutom ska jag ha tid att handla och snacka lite med dem i Östersund. Intressant och späckad dag hörni, men vad är det här för jäkla djur tror ni?



 Det är alltså något litet och hårigt med laserblick, som kommer här och springer... Nejdå, det är inte alls min knasiga katt, det ser bara ut som så. Nu tänkte jag avverka det sista av dagens arbeten över en kopp te eller något, sedan byta sängkläder innan jag kryper till kojs. Ta nu hand om er, Namaste 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...