torsdag 6 maj 2021

Torsdagsbravader

Idag har jag lyckats hålla schemat, och dessutom fått ett hyfsat positivt besked gällande medicineringen. Om jag nu testar kosttillskotten ett tag kanske mitt humör jämnar ut sig och därmed kanske jag slipper bry mig mer om det. Inget nytt visserligen, men ändå skönt att få det bekräftat. 
Idag har vi satt upp elevatorn och vedklyven, så självklart blir det snöstorm... Som försvinner så fort vi tar bilen och handlar mat. Är det inte förbannat så är det förbannat. 








-Så vi tog en liten road trip runt byarna igen och då hittade syrran den här stora hästskon på en åker bara någon kilometer från där vi bor. Den har förmodligen legat där i 100 år eller så, innan den plöjdes fram av någon bonde, för den är som sagt väldigt stor, lite funderingar har man ju... En av dem går ring att hänga upp den ovanför dörren till växthuset, där kan vi ju behöva lite tur med odlingen.

I övrigt har jag faktiskt några matteuppgifter att slåss med, men det tror jag att jag kommer att hinna göra under kvällen då det egentligen inte är någon supersvår sak jag håller på med. Det mest glädjande med allt detta är att jag känner mig både piggare och mer stresstålig. Tänk om jag vetat det här redan när jag var i tonåren ändå... Nu vet jag i alla fall, i morgon är det fredag så jag får helt enkelt köra lite storstädning sådär på kvällskvisten. Namaste 🙏 Önska fint väder åt mig så att jag kan vara ute va? ☀️ Ta hand om er 💖💪



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...