tisdag 18 maj 2021

En givande dag bland annat för rensandet av gården!

Eftersom det verkar bli uppehåll i några dagar tog jag idag tillfället i akt att baxa fram lilltraktorn och rensa lite vid växthuset innan det började regna igen. Hela den etappen blev klar innan kvällen och vi kan nu fortsätta längre fram på gården 👍





Sedan älskar jag att pilla, så jag knöt en såndär gräsring av jordreva och funderade på om det här inte skulle bli ett ganska snyggt silversmycke ändå, bladen är det ju inget fel på. Sedan virkade jag lite mer på min duk som jag håller på med. Det blir en färgglad jävel med snyggare mönster än mina tidigare försök, men det förväntar jag mig ändå, jag har ju virkat sedan jag var i nedre tonåren och hittade en virknål på golvet. 



När det blev för kallt för att vara ute var det ändå skönt att komma in i värmen och ta en varm kopp choklad med vispgrädde. Katten mår gott på värmedynan och är inte alls bortskämd, det är tvärtom hon som skämmer bort oss med sin existens. Hon låg en god stund på värmedynan innan hon hörde att det vankades fisk i köket. 




Och kvällen avslutades med lite mera pussel! Fastern min har rätt i att pusselmattan är en bra uppfinning, så att man slipper ha pusslet framme hela tiden. När man vill göra något annat än fundera ut hur saker hänger ihop är det bara att rulla ihop mattan och fortsätta när tillfälle ges 😀


Och i morgon lär det bli mer rensning samt rengöring av miniväxthus så att vi har någonstans att ha allt vi odlat under vintern. Det börjar bli lite trångt i Lillstugan nu, så det är väl läge att fixa upp lite bostäder utomhus i stället. Nu ska jag bara varva ner och ta en skön dusch innan sängen kallar. Namaste 🙏 Ta väl hand om varandra och låt ingen förstöra dina förväntningar på livet 💖




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...