söndag 7 juli 2024

Karaktärsutveckling och tyska idag

Idag har jag tittat lite på mina VR-brillor igen och lekt med Picos avatarstudio. Det här visste jag om att det fanns, men jag har aldrig provat det. Jag kan tydligen få Kenneth att härma mina ansiktsrörelser. I huvudsak ögonen så klart, när jag pratar rör sig Kenneths mun eftersom enheten observerar ljudet och får honom att röra på munnen. Intressant teknologi! Man ska kunna slå på och av det här också.



                                    

-Jag hoppas att Kenneth förlåter mig för att jag hade honom som försökskanin här. Jag menar, han har faktiskt fula läppar! 

Och nya rollspelskaraktärer har det blivit. Steffi oc Radar har fått flytta in i Bocatown så nu blev det lite fler invånare! I morgon ska jag scanna in lite fler karaktärer som ska in i pärmen så att vi får lite ordning på dem. Det här projektet växte sig stort det och det är inte enbart Kenneths fel även om han är lätt att beskylla! Steffis bild är inte riktigt klar, men Radar är klar för att bli en karaktär i alla fall.









Jag har inte bestämt mig för om detta ska vara en kille eller om jag ska göra karaktären icke-binär. Det jag vet säkert är att det blir intressant att arbeta med den här personen.

Annars har jag faktiskt en hel del tyska att arbeta med den här veckan och jag tror att jag kan greja allt med lite flax! Jag brukar få känslan av att jag kommer misslyckas i slutet av en kurs men jag tror faktiskt att det här kan gå bra! Speciellt när jag avbröt affärsjuridiken för att ta senare. Poängen för det kommer CSN få av mig under hösten i stället, så håller jag tummarna för att de är lika snälla som de brukar vara mot mig, annars får jag väl hoppa i älven eller något 😅

En sak är då säker och det är att jag inte kommer att göra om det jag gjort den här studieperioden. Två kurser per termin är nog maximum ändå, just nu råkade jag ta fyra under en vårtermin och det blev i mesta laget ärligt talat. Nåja, en lärdom rikare, nästa period kör vi två och två. 
I morgon köttar vi tyska och scannar karaktärer! Ta hand om er!







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...