lördag 27 juli 2024

En fredag i min lilla stad samt städlördag!

 

Igår bestämde jag och syrran oss för att ta en sväng in till Östersund bara för att vara där som turister, så att vi inte glömmer bort vilken fin stad det här är. Först promenerade vi mest runt, sedan tog vi en tur till krogstråket för att se om de hade någon kul gatumat. Det fanns en del att välja på, men värmen sökte oss så till slut blev det ändå en snowslush att dela på.
Jag hade tänkt fotografera alla bin och getingar som fanns där vid snowslushmaskinerna, men det kortet försvann. Det var i alla fall en hel del sånt där.



På väg upp för att äta lunch tog vi en sväng förbi bokhandeln för att köpa skrivarpapper och förbi Normal för att köpa städgrejer och lite annat. Kryddor, dricka och någon ansiktsmask med aktivt kol som jag alltid velat testa. När vi varit där var det dags att köpa te tänkte vi, så vi tog en sväng till tecentralen för att se vad de hade där. De hade några sorter vi ville testa plus en jag ville ha mer av så vi kom hem med ganska många nya sorter. Bilden i mitten tog jag när vi gick ner mot Österns livs för att se om de fortfarande sålde Qdol, men de hade slutat med det såg jag sedan. På väg dit sprang vi också in i en släkting som vi stod och pratade med ett tag om allt möjligt innan vi gick iväg till Österns livs. De hade kanske inte någon Qdol, men eftersom det var så varmt köpte jag lite mer dricka i stället.



Därefter gick vi till Akademibokhandeln för att köpa lite skrivarpapper eftersom den andra inte hade något till rätt pris. Väl där fick jag en idé om att jag skulle köpa mig ett anteckningsbok att ha som dagbok som ett led i att fasa ut sociala medier ur mitt liv. 
När vi var klara där gick vi upp på Mittpunkten och testade deras nya Sushibar. Fullt ätbar sushi och trevlig personal. Idag fick vi rabatt på Juice och smoothie nere på Kiwanobar också. Två nya ställen att testa och vi lär besöka båda igen! När vi var på sushibaren ringde föräldrarna och berättade att de var på väg in för att handla, så vi tänkte att vi kanske skulle ta och sammanstråla där vid Willys. Innan det hann jag i alla fall till Rituals och köpa lite mumm. Man kan inte leva utan mumm! 

Väl på Willys började jag känna av biverkningarna av att ha skinnjacka på sig när det är varmt och fuktigt. Jag fick ta av ganska mycket kläder och hänga mig på vagnen, sedan fick vi leta efter kyldiskarna så att jag kunde svalka mig. Medan vi väntade in föräldrarna började vi på att handla helgens förnödenheter och eftersom vi var på Willys blev bilfikat denna gång Burek med pizzafyllning. Riktigt bra tur! Sedan åkte vi också till Lillänge eftersom vi behövde köpa en klotång till katten och så klart gå in på stora Coop för att gå på toaletten och till charken så klart.
Jag kände mig nöjd när vi åkte hem, det är bara en sak jag behöver fortfarande och det är lite ordentliga sömnvanor. Kanske även lite bättre träningsvanor för på sistone har det varit si och så med det.

När vi kom hem tog vi igen oss en stund innan vi lagade fredagsmiddagen som bestod av köttfärsbiffar. Man kan ha det sämre, det är helt klart det.


Och idag blev det städdag med Jordgubbar och grädde som avslutning. Jag testade även ut det nya städmedlet jag köpte. Det jag kan konstatera var att det är ett bra medel, samt att det kommer att behövas mer städning i morgon. Idag orkade vi inte göra mer, så vi får ta det igen senare. 
Det jag tänker göra nu framöver är i alla fall att trappa ner på sociala medier och börja leva riktigt i stället. Sociala medier förstör väldigt mycket för mig och då känner jag att det är onödigt att ge dem så stort utrymme som jag har gjort tidigare. Idag tänkte jag ta lite VR och bara chilla tills senare. Sköt om er.




































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...