torsdag 4 juli 2024

Och så var det bara det roliga kvar!


Då var historiekursen lagd till handlingarna och det jag nu har kvar är lite tyskastudier som jag ärligt talat ser som mer av en hobby än som ett måste. Idag hade jag med andra ord lite tid för mig själv och hemmet också!
Därför testade jag återigen ut ett nytt recept i form av en enkel äggsallad på sex ägg, majonnäs, senap (Johnnys var här ett medvetet val, just för att den är söt), dragon, dill och så salt och svartpeppar på det!
Till detta en enkel köttfärsrätt, inget märkvärdigt, bara mat. Observera att kryddor och klet och sånt kan läggas på efter behag, så länge man inte är som Farbror Melker från "vi på saltkråkan" när man pratar om "efter behag"då.

Jag som egentligen inte är någon större beundrare av kalla ägg tyckte faktiskt att det här var helt okej att äta. Dock tror jag att de andra i familjen uppskattade det bättre, men så länge någon tycker om min mat är jag glad. I morgon tänkte jag i alla fall hjälpa till att laga ihop en kycklingmiddag och se vad det mynnar ut i. Storstäda ska vi i alla fall, det kan behövas ibland, och så ska vi ta lite tyska så klart. Kommer att bli en bra fredag, det har jag bestämt redan nu. 
Vi ses då! Sköt om er!






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...