söndag 24 april 2022

Lite guldkant på onsdagen.


Ni vet, när man börjar dagen med en dusch och kan gå ut på gården i bara morgonrocken utan att frysa ändan av sig? Det är en känsla värd guld!

Det var också den här dagen jag bestämde mig för att ta fram min gamla lyra igen och tänk, man förundras varje gång över hur enkel den är att lära sig, på en vecka har jag lärt mig många låtar plus tänkt på hur snyggt det skulle kunna bli att kombinera den med cittran. 
Som ni hört har jag tänkt göra cittran "great again" som en viss herr pumpa skulle ha sagt. Idag förknippas ofta detta instrument med religiösa äldre damer, som ofta får öknamnet "citterkärringar" vilka mest spelade just religiösa sånger á la Lapplisa, sånger som absolut är vackra att spela på en cittra, men jag tror att det går att göra annat än bara religiösa sånger på dem, det är det jag menar.

Den här onsdagen tittade också grannen ner för att gratulera mor i efterskott med en egenkomponerad blombukett samt lite gulliga kakor. Hon är för söt, grannen. 



Onsdagens middag bjöd på kassler med hemmagjord potatisgratäng och pepparrotssås eller färskostsås beroende på vad människor föredrog. 
Det här med potatisgratäng ja! Det är ju många som köper färdiglagad gratäng och det är visst gott om man inte har lust att laga egen gratäng, men man kan faktiskt inte skylla på tidsbrist när man gör gratäng, det går snabbt och man vet vad som är i.

Så det var onsdagen 20/4 2022 summerad och klar, vänta bara på nästa inlägg, fred ut så länge! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...