onsdag 13 april 2022

Rapport från inredningsverksta'n

 

Lite hemmagjort örtte, god mat och så klart lite snygg inredning av vardagsrumsfönstren blev vad Onsdagens äventyr bestod i. 


Lite nya krukväxter i form av lite allt med namn samt lite gamla plastväxter kan man göra ganska mycket med med lite vilja och fönsterputs! Nu är det bara resten av undervåningen som ska ha sig en ordentlig ansiktslyftning. Har man ett mysigt hem är det dumt att inte höja mysfaktorn då och då menar jag.


Nåja, så pjåkigt tycker jag inte att det blev. En hel del glada färger eftersom det är påsk, massor av växter och i morgon, skärtorsdagen kommer påskträdet in så då blir det ännu mera påsktema än tidigare. I morgon ska hela undervåningen bli tillsnyggad, dels behöver man städa inför påsken, dels har jag en mor som fyller 70 nu på långfredagen, så det är på sin plats att det ser ut som om det i alla fall försöker bo folk här... Och blommor. Nu tänker jag ordna med mer höjd på en del av växterna senare. 
Nu är det dock hög tid för bingen så att jag hinner upp och städa i morgon. Ta hand om er!

Namaste🙏 
Var tacksam över det du har, vet väl att det säkert finns folk som har det värre än du 💖







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...