onsdag 6 april 2022

Idag fyller världens bästa katt 15 år


Pavlova igen och födelsedagsbarnet Tigris fick lite kyckling och tonfiskröra som hon uppskattade högt. Hon har börjat uppskatta festligheter mer nu för tiden, dessutom mår hon bra i benen nu vilket jag är mer än glad över. 
Det var meningen att det skulle komma ut en bild här, men den hade försvunnit så vi får ta det en annan dag.

Vad har jag gjort med handen då? Ja, jag har klottrat lite medan jag memorerade några runor som jag ville komma ihåg betydelsen av. Jag har sett andra som gör så, min far bland annat. Man antecknar på handryggen när man inte har något papper. 

Två dagar har gått sedan dagen D. Ingen har ringt mig än, så jag har ingen aning om hur det gick, men det känns som om det i alla fall gick bra, resten kanske kan få bero tills vidare om än jag är väldigt mentalt uttröttad. Kanske kan mindfulness hjälpa mig att komma ur det här snabbare? Det är det man får se. 

Förutom delen med mötet, eller kanske inklusive den delen, har jag faktiskt känt en viss känsla av glädje över att saker börjar ordna upp sig. Att ladda batterierna genom att lalla runt lite på Röda korset och på Frösön innan kändes faktiskt som en väldigt bra idé. Den där timman man annars hade spenderat sittandes i en halvt nedsutten och infisen soffa på RVH kändes med andra ord väl spenderad. 
För att se resten av den dagen rekommenderar jag mitt föregående inlägg.

Ja, och eftersom jag vet vad jag behöver öva mig på nu blir det till att stuva om studiekorgen en del så att jag inte har en massa saker som inte ska vara i den. Det jag ska ha i den skall vara relaterat till fyra ämnen:

  • Matematik
  • KKT
  • Anatomi
  • SV3
Det är fyra ämnen som jag med rätt studiemiljö och teknik kan ha till tänker jag. Studietekniken kommer jag att omvandla till "veckans studietekniska knep" i stället. Det tror jag kommer fungera bra. Sedan ska jag absolut ha en bok med mig att läsa för man klarar sig inte utan litteratur, i alla fall gör inte jag det, jag får bara myror i brallan av att inte ha någonting att tänka på. Tror det är därför jag fortfarande tycker om att klura och hitta på hjärnlekar också. 

Nu ska jag göra något helt annat. Eftersom födelsedagsbarnet sover gott efter att ha fått lyxmiddag tänkte jag skriva klart lite småsagor innan sängen kallar. Ärligt talat har jag inte uppskattat att sova så mycket som jag gjort den här veckan. Hoppas verkligen att gudarna är med mig hela vägen. 
Namaste🙏
Ta väl hand om er och era närmsta. 









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...