Hösten i full gång!

Nu har jag bara lite små detaljer kvar innan examinationen av Svenska 2 som äger rum nästa torsdag. Det är lite filmanalyser och så är det litteraturhistoria som kniper mest, annars verkar det gå skapligt bra för mig!
Och i morgon börjar jag med Svenska 3 även om det bara är en mjukstart tills dess att min andra Sv.. Nej min FEMTE svenskabok kommer, det verkar vara ny kurslitteratur för varje gång.


Och nästa vecka är det dags för Japanska B1 del 6 av 200.

Eller det är lite så det känns. Vi verkar aldrig komma ur det här med B1 trots att vi gått 5 terminer och är inne på vår sjätte med detta jävlans helvetes B1! Okej, hon vill väl inte släppa oss vidare om vi inte lär oss saker i tid men varför inte ordna med en bättre studiemiljö då? Kanske på en tid då inte alla är lika trötta som zombies, det vore kanske en bra idé också det. Jag vet, man ska inte be om saker man omöjligt kan få, som ändrade "lektionstider" men man kan väl i alla fall få uttrycka sitt missnöje?
Kommer det bli samma gäng som förra gången? Japp! Och det lär ju verkligen hjälpa mig bli bättre på japanska... Jag ska studera nästan hela kursen hemma i stället så slipper jag sitta på kvällarna och bli distraherad. Nu på tisdag har jag ändå ett ärende in för att sätta in pengar på bankkontot (Ja, det är så krångligt) så jag kan väl lika gärna åka på introduktionen även om jag inte ens gillar de där "lektionerna" längre.

Dock kommer detta inte att prioriteras i första hand eftersom jag faktiskt i huvudsak fokuserar på mina riktiga studier och i ärlighetens namn inte är så sugen på att studera Japanska tillsammans med den här gruppen. 



Kommentarer