Ett hyfsat smart drag!

Your move.

Idag har jag faktiskt utnyttjat lite av mina vuxenpoäng till att betala räkningar. Något jag tidigare sett som ett smärre helvete att hålla på med eftersom jag alltid varit av den sort vars fickor ständigt står i ljusan låga.
Min kusin lärde mig ett gammalt scoututtryck när jag var liten. "Learning by doing" sa han och det har faktiskt följt mig på sätt och vis sedan dess.
Jag lärde mig snåla med pengarna först när jag blev helt utan pengar i ett par månader så egentligen kanske jag ska tacka Försäkringskassan för att de försenade min inkomst så kapitalt att jag tröttnade på dem. Jag lärde mig i alla fall att det inte är så kul att vara helt utan pengar och att ett sparkonto på banken inte alls är helt fel. Jag menar, jag hade trots allt råd att köpa en drake i Norge när jag var dit!

Han var inte jättebillig men samtidigt är det första gången jag köper något fint utan att gå fullständigt bankrutt på kuppen. Bra där fågel! Bra! Dessutom kom jag på att jag nog ska börja samla på drakar och gargyler bara för detta. En för varje sak jag klarat av i livet så får man in lite symbolik i det hela också. Den här killen får symbolisera det jag gått igenom med Försäkringskassan på sistone. Han ska också få skydda mig mot dem, det kan komma att behövas framöver. 

Nu har jag öppnat ett sparkonto där jag tänker sätta in den summa jag får över varje månad, när jag blir klar med min grundläggande behörighet (Snart alltså) ska jag skaffa ett monster till att ha tillsammans med Hilgoth här. Man måste ha något för sig!

Och på tal om att ha något för sig, jag har ett växthus att göra klart och här blir väl inga barn gjorda. Tschüssie!

Kommentarer