torsdag 1 februari 2024

Gårdagens myskväll i min lilla stad


Igår tog vi en kvällstripp till Östersund för att hämta syrran från japanskakursen. Nu hade de kortat av kursen för att Maria skulle hinna med en lämplig buss, men vi åkte in ändå, en liten shoppingrunda kan man väl alltid kosta på sig!
Det vi gjorde var att vi åkte till Jula och köpte lite småsaker, jag köpte en del till skotorken som man kan torka vantar, mössor och strumpor på, sedan hittade jag faktiskt Mirindasmak till läskmaskinen så det var klart att jag köpte det.
Det blev lite tid över efter att vi varit på Jula så vi åkte ner på Rusta också. 


 -Nämnde jag att jag är barnsligt förtjust i sånadär smackisar och lypsylar? Annars kan jag nämna det här och nu, min lypsylsamling blir nog bara större och de här fyra bollarna köpte jag igår på Rusta, mest för att jag ville ha egna när jag kände hur gott syrrans luktade. Mentoslypsylen köpte hon till mig på Normal strax innan jul.

Bollarna har olika dofter beroende på färg. Den rosa doftar jordgubb, gul vanilj, grön päron tror jag och den lila skulle dofta blåbär, men jag tycker att den doftar som vindruveläsk eller vindruvegodis. Favoriterna blir rosa och lila som vanligt. Mentosen doftar hallon. 
Är seraten bra då? Det tycker jag faktiskt, mjukar upp läpparna så att den envisa spricka jag haft i överläppen sedan oktober äntligen kan sluta gå upp! När jag inte använder mig av lypsyl fungerar faktiskt vanligt klövervaselin lika bra, det kan man dessutom ha som läppglans! 

Jag tänkte hela tiden på att springa in på Coop och köpa mer handkräm, eftersom jag inte hittat hjortens någon annanstans... Men Tyke orka int' gå dit, så Tyke köpte int' nån.
-Dessutom finns det en slatt kvar i tuben jag köpte under en tidigare lustfärd, så det går väl ingen nöd på mig heller.

-Sedan är det en grej jag funderat på länge. -Det här med färger på saker. Vi tar en titt på den första bilden igen:

 -Det mesta här är rosa eller lila och jag har faktiskt inte tänkt speciellt mycket på det. Det har varit så många gånger att jag köpt saker utan att tänka på att de har samma färg som andra saker jag har, vilket resulterat i en väska full med till exempel rosa, rött, lila och så vidare. Ett tag var det bara gröna saker jag hade och så vidare. Kanske väljer vi omedvetet färger som gör oss glada för stunden och min stund just nu kanske är just rosa, lila och pastell?

Om jag ska ta teorier från mig själv köper jag ofta saker jag tycker är praktiska, gärna med en glad färg också. Jag tycker i alla fall att min väska ser glad ut med all färg i sig! 

En annan sak som gör mig glad är VR och matematikutmaningar så det tänker jag ägna min eftermiddag åt idag. Jag är ju ledig en vecka till innan skolan sätter igång. Ta hand om er nu. 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...