fredag 2 februari 2024

Idag tänker jag mest på vad jag är tacksam över...

Fredag igen, den här gången har jag inte orkat göra lika fint som jag gjorde förra veckan, mycket för att jag helt enkelt haft så mycket annat att tänka på. Därför har dagen ägnats åt att rensa huvudet med lite VR och film och tänka på saker jag är tacksam över så klart. Jag erkänner att jag har mycket att vara det över så det här inlägget ägnar jag helhjärtat åt att fokusera på vad jag är tacksam över. 


Lista över saker jag är tacksam över

  • Att ha någonstans att bo, mat på bordet och en familj som bryr sig om mig och så klart världens snällaste katt som alltid livar upp en grå dag.
  • En fungerande nätverksanslutning, de gånger jag av olika anledningar behöver internet.
  • Att jag faktiskt har lätt för att lära, något jag aldrig tagit för givet eftersom andra alltid förutsatt det motsatta.
  • Att bo på en vacker och trygg plats.
  • Att bo i ett demokratiskt land där man till och med kan skoja om kungen utan att riskera dödsstraff
  • Att ha vänner som bryr sig om mig
  • Att ha mina oaser, urbana eller icke-Urbana, dit jag kan åka när jag vill.
  • Att jag mår förhållandevis bra, mentalt som fysiskt och har ett val i livet
  • Att jag troligen uppfyller de flesta av punkterna i Maslows behovspyramid
De flesta har mer än de tror att vara tacksamma över. För min del tror jag inte att allt ryms på den här listan. Visst finns det saker som kan förbättras, det gör det så klart alltid, men för min del är det nog ganska enkelt. Jag är glad att jag vet det nu, det är inte så att man kan ta allt man har för givet, inte ens utbildningen. Sköt om er nu och kom ihåg att inte somna osams, det kan ni ångra i morgon.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...