torsdag 29 februari 2024

En städdag fick vi till.


Eller jag fick åtminstone ordning på hyllan på toaletten, det tycker jag är ett framsteg. Små steg är trots allt också steg. Innan sängen kallar tänker jag i alla fall ta itu med vardagsrummet, så mycket skräp har det inte hunnit bli att det blir helt överväldigande i alla fall. -Positivt.

När jag småstädade hittade jag lite saker jag inte visste att jag hade, bland annat två ganska söta tavlor vi vann på ett lotteri en gång. Bra påminnelser när man känner sig hängig och lite trött.


Den med ängeln hänger på toalettskåpet och den med ugglan har jag faktiskt inte hittat någon given plats åt än eftersom jag hittat igen den ganska nyss. 

För ibland är det faktiskt lätt för den allra mest positiva människan att tappa tron på att det finns godhjärtade människor som utan baktanke kan tänka sig att hjälpa en medmänniska i nöd. Vi har alla våra brister och det är mänskligt, bara vi minns att det faktiskt finns människor som är godhjärtade och kravlöst älskande.

Jag pratade med min pappa om det här under en bilresa för ett par veckor sedan. Jag hade diskuterat änglar med en kompis och funderat på hur en ängel skulle se ut om man såg den. Som kristen tror man nog att änglar ser ut som de gör i bibeln (fyra vingar med en oändlig massa ögon), eller att de ser ut som människor med vingar och gloria. Dock är det inte helt sant och det var vi nog ganska eniga om, jag och pappa. Änglar finns mitt ibland oss, ser ut precis som oss men de har ett syfte i världen och det är att bevisa för den som tvivlar på det att det finns godhjärtade människor, bara man tar sig tid att se dem. Om änglar finns, finns det då också demoner? Självfallet! De vandrar också mitt bland oss och är ängelns raka motsats. De vill sprida hat och girighet men för den som inte glömmer hur man älskar sin nästa är de ingen match, har man lite koll känner man igen ondska på håll. -Det är det som är det tredje ögats sanna kraft.

Idag har jag lyckats få till en eller två pomodorosessioner innan koncentrationen tog slut och det var dags att handla. Ändå en timma och jag blev klar med en sak i alla fall, så jag kanske borde vara nöjd. -Inte helt nöjd med matematikprestationerna dock så det blir väl lite att bita i innan sängen. Nåja, idag är jag inte så mör i skallen att jag inte kan ägna 25 minuter åt det, så det får väl bli kvällens syssla. Sköt om er!






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...