söndag 11 februari 2024

Helgen i ett nötskal

Då var det dags för summering av ännu en gången helg! Idag har vi i alla fall varit och handlat och hittat Mannafrutti! Något jag inte ätit på många år, mycket för att jag inte riktigt kommit överens med mannagryn, men nu tyckte jag att det gick bra.
Middagen fick således bestå i det, lite parmaskinka och lite kebabpizza! Egentligen ganska mycket processat, men så länge man inte äter sånt jämt kanske det inte heller är några större problem med det. Lunchen bestod i kycklingpasta.

Den här helgen har jag lagt om lite studier eftersom jag tänkte försöka ta de tyngre kurserna på en annan skola, där jag inte behöver läsa på heldistans utan mer flexibelt med en lärare på plats. Webblärarna på Hermods har inte som huvuduppgift att handleda, de bedömer bara i slutet. Det där konceptet fungerar bra till enklare kurser där man kan vara lite mer självständig, för mig är det än så länge för tidigt att göra så med matematik och NO. Det är ganska tunga ämnen som måste nötas in långsamt, trots allt. 

Utöver att lägga om studier och förbereda lite har jag faktiskt inventerat lite gamla lådor och hittat en hög pixiböcker som funnits här sedan vi var små. Tyvärr hade ett gäng av dem kommit bort, så vi får lov att komplettera dem. Det här kan bli ett litet äventyr eftersom de flesta intressanta pixiböcker är från 70-80-tidigt 90-tal för mig. Egentligen samlar vi väl på dem för nostalgin, man har som sagt inte roligare än man gör sig och min barndom var faktiskt bra, i synnerhet lediga dagar då man slapp dagis eller skola. Eftersom nätet nu funkar helt och fullt kan de nöjen som kräver internetanslutning också klaras av. Exempelvis rollspel, anime och VR. Lite Super Sentai tänkte jag försöka hinna med också. Den här gången har jag för första gången sedan jag började se på Super Sentai följt en serie i realtid, som det nu bara är två avsnitt kvar av. Var den bra då? -Den här gången tyckte jag att de hade fått till det! 


-En bra helg och i morgon blir det introduktionsmöte för nya kursen. -Intressant! Ta nu hand om er!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...