lördag 5 december 2020

Tur att man har folk som räddar en i nöden!

Usch vilket stresspåslag! Idag upptäckte jag att det fanns en del kvar att göra, varför jag inte kunde ta muntan den 3:e som jag hoppats på. Muntan kommer i stället att komma åt veckan och jag måste se till att få in projekten nu, innan jag övar in det sista. 



Nu är inte Tyska A1 så värst farligt, de vill ha ett reklamblad för ett Schweiziskt vandrarhem skrivet av mig, lite inspelat, en del grammatik. Det största jobbet ligger i översättningen som återigen gått över tiden. Jag får helt enkelt mejla in det till läraren. Allt är klart, men det är digitaliseringsarbetet som tar tid. Som ni vet gillar jag att skriva för hand...


Nu på kvällskvisten blev jag återigen så sjukt trött på idiotin på sociala medier. Nu var det i och för sig youtube där man kan blockera bort dem på ett enklare sätt än på Facebook, men ändå. Det värsta är väl de där stolpskotten som ska förstöra allt med sin "politik" och gärna då sprida så mycket dumheter det bara går. Något jag inte är okej med på något plan och ingen annan borde vara det heller! Det gnälls över alla pekpinnar folk springer med, men jag har inte sett någon som inte sprungit med pekpinnar någon gång, det handlar väl om grader. Nu ska jag jobba vidare med projektet, ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...