lördag 26 december 2020

Nya temarikulor klara

 Det här kanske kom en aning sent eftersom den blev färdig på juldagen och inte på julafton, men jag har alltså broderat ihop en ny temariboll! 




Än är jag inte helt klar med hur jag ska göra de symmetriska broderierna, men jag är i alla fall på gång med något och det är jag ändå väldigt glad över. Rotade till och med fram ett av mina hemvävda band som jag satte fast som hänge. Jag tänker dock inte lägga ut mer på Facebook förrän jag kan det här, det är för många tyckare där för att jag ska trivas där, även om jag vet att det finns folk som tycker som jag i den här frågan. Jag kanske borde bli mer grinig mot folk offentligt och mindre grinig hemma. Det kanske blir en vinst av det till slut. 

Dagen efter,alltså den 26, gjorde jag en till som blev ganska bra också den!


Med en trevlig doft av lavendel och myrra i sig! Den här är lite mindre än den blå och mest gjord för att få slut på det lila restgarnet jag fick i somras!

På tal om garn då!
Det här guldsnöret hittade jag igen när jag städade tvättrummet och tänkte att det säkert blir snyggt att ha som konturer när man broderar temari. Det blir det faktiskt, jag har använt det en del på de här två kulorna, men kvalitén på tråden har en ganska hög "far åt helvete-status" i och med att det fastnar när man ska dra det genom kulorna, vilket inte är optimalt kanske, dock gillar jag mässings/guldtonen så jag använder det detta till trots! I morgon ska vi se vad mer för sat man kan hitta på. Lutar mot städning, det måste man göra efter att det varit jul känner jag! Nu ska jag duscha och inviga mina nya parfymer som jag fick av syrran i sen julklapp förut. Katten ska få sköta delen med att lära husmusen med familj att veta hut! Det känner jag kan behövas då och då! God fortsättning, snart är 2020 slut och kanske också karantänåret ❤️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...