onsdag 6 januari 2021

Bucket list och så klart mer broderier!

 Jajjemen, då var det dags för 2021 års bucket list! Och så lite Temaripyssel!

De ynglar som av sig, de här rackarna. 

Idag har jag arbetat med en pastellfärgad variant som jag blev ganska nöjd med. Jag tror att jag börjat få till den där rundningen på bladen också, men man kan ju aldrig vara säker...
Idag har jag jobbat lite med symmetrin men det blir aldrig så snyggt som en vill ha det. Igår försökte jag göra en blomma som det satt en fjäril på, men jag tycker fortfarande att allt blir för otydligt och "kluddigt" lite som mina första teckningar om jag ska vara ärlig. Får helt enkelt göra en 365-dagars utmaning med broderier, det ser inte bättre ut. Vad jag vet nu är att piggarna ska vara i alla fall dubbelt så långa som jag gör dem, men man lär så länge man lever.

Men min Bucket list då? Vad ska jag göra där?
Basera det på mina feel-good grejer jag börjat med så klart

  1. Bli mer självständig
  2. Få en dräglig dygnsrytm
  3. Sluta tro att mobbarna från A-O fortfarande är intresserade av att mobba dig. 
  4. Bli bättre på att väva och brodera
  5. Få bättre kondition
  6. Få ihop det sista av min grundläggande behörighet (om COVID19 bryter nacken av sig snart)
  7. Bli mer allmänbildad
  8. läsa minst 1 bok i månaden
  9. Ta fler simmärken (silverfisken och Simborgarmärket är inte gott nog för fröken abborre inte).
  10. Unna mig själv mer saker än jag gör och lära mig leva i nuet
Det är de tio punkter jag kommit fram till just nu fler lär komma till. Jag kommer att lösa punkt 4 med dagliga utmaningar i alla fall. Speciellt när det kommer till broderier som Temari och sådant.Just nu har jag bara gjort 6 stycken av olika kvalitet, det kommer mera. Nästa inlägg kommer att handla mera om Temari och så klart om hur jag kommer att hantera det här året så missa INTE det.😀








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...