fredag 11 december 2020

Helgen kommer och med den repetitionen!

Nu är äntligen alla uppdrag rättade och jag ser att jag fortfarande har lite att tänka på. Den här helgen skriver jag ut det sista av kursen och ögnar igenom studieguiderna. Jag tror att jag har det mesta klart för mig, vilket känns riktigt bra. På måndag är det dags!

Bandgrinden har fått lite nya färger också, idag tänkte jag på rött, blått och grönt, men jag kan fortfarande inte det här med mönsterplockning, så det här lär väl bli ett vanligt testband den här gången också.

Just nu känns det ändå som om bandet blir ganska långt, hoppas på att det blir fyra meter som jag hoppades på, och inte går av någonstans för att varpen är störd. 


När jag gav upp för dagen blev bandet i alla fall lite längre. Och så sa kärringarna på byn att man inte kan använda barnvävstolar till någonting. Felfel. När bandgrinden blir ledig från det här ska jag knyta ett halvsolv till Corona också.

Idag ska jag dock skriva ut tyskan och städa köket. Det känns som om det behövs när man råkat fuska en dag med det där. Det är nog stressen, jag har fan inte haft någon ordning på mig alls på ett par dagar. Hejdå på ett tag, nu ska jag göra något produktivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...