måndag 7 december 2020

Sista spiken i kistan för tyskan

Äntligen börjar slutet på tyskaarbetet! Nu är det bara lite korrigeringar kvar, sedan kan jag lämna in detta smärre helvete. Nu ska jag vara snäll, det här har inte tagit lika mycket tid som Svenskakurserna tagit, men jag kom igång lite väl sent eftersom jag inte har någon vidare självdiciplin. Självkritiken är det dock inget större fel på. 

Idag ska jag rätta mina papper och skicka in saker och ting till Novo så fort jag kan göra det. Sedan är det bara att repetera och hoppas på det bästa med allt det här! Det blir säkert bra, F kan det i alla fall inte bli så länge man lägger ner i alla fall en del av själen i det och det känns bra att veta. Jag har inte bara lagt ner min egen själ i det här utan också halva suddet! 


Alla har väl suddat så ofta att suddet till slut är pyttelitet. I mitt fall har det ofta berott på att jag förstört suddet, men här har jag faktiskt suddat det till den här storleken och det är ett av mina skönaste suddgummin så jag kommer sakna det den dagen jag måste göra mig av med det. Nu är jag snart i land med det här och än bättre! Snart kan jag kanske söka CSN och kan plugga som folk igen! Känns fantastiskt, speciellt nu när jag inte har Mikas "lektioner" som stjäl en massa pengar varje gång de ska igång. Jag kommer dock att ta tag i japanskan sedan, när tid finns och jag kan ha kakaduafria lektioner. Det sistnämnda lär bli svårt att uppnå så jag får väl läsa japanska på distans helt enkelt, då kan man i alla fall slå av ljudet om någon skriker för mycket, eller pratar om saker som inte har med ämnet att göra. Nu så. Nu ska jag rätta klart! Ha det fint. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...