lördag 5 december 2020

Kreativ lördag och så NU är projektet med tyskan nästan i land!

 Idag har jag gjort klart det sista i tyskan och kan börja med projektarbetet som ska vara klart ASAP kan vi väl säga och det känns... Jävligt skönt faktiskt, även om jag känner mig lite som jag föreställer mig att en bakfylla känns. Jag tillhör dock sorten som inte dricker mig full när jag någon gång tar något starkt, så jag kan nog bara föreställa mig. 

Så nu kan jag börja på med projektet att skriva ett sorts reklamblad för ett hostel i Zermatt då... Vad är nu ett hostel? Det borde jag veta när jag till och med har en kompis som jobbat på ett, men det har trillat ut ur arkivet. Jag får helt enkelt höra av mig till vem-det-var och fråga vad det är... Ska bara komma ihåg vem av alla mina kompisar som kan ha jobbat på ett sånt också!

Jag känner mig ändå ha jobbat på bra, även om jag kunde ha gjort ett snabbare arbete. Blir jag nu bara godkänd löser det sig med CSN framöver också. Man är ju för grym!💪


Annars då?

Ja annars har jag varit förbannat kreativ och lyckats bli klar med ett projekt jag hållit på med sedan förra sommaren, nämligen projekt glammlampa! Jag har ju haft en prismalampa stående på vinden enda sedan farmor levde och la den där för att kupan gått sönder. Jag har också haft en för liten hatt sedan ett par år och nu kollade jag om den passade som lampskärm...



Nåväl, lite Ernstigt kanske det kan få vara, men jag tyckte faktiskt att det blev lite småcoolt med min gamla jazzhatt på farmors gamla prismalampa som jag piffat upp lite med lite nya kristaller, putsning och nu också en skärm! Man får inte vara dum!

Sedan har jag pysslat om kontoret på övervåningen lite också, genom att försöka vika några små påsar i julpapper och hänga upp. Jag är ingen stjärna på det ännu, men jag ser i alla fall hur grundtanken är och det är det som känns vara huvudsaken i nuläget. 

Lite gölligt blev det ju även om jag inte gillar att bottnarna på dem är så instabila att de här påsarna nog bara fungerar som just dekoration då. Det lär väl pysslas lite mer framöver gissar jag och då ska det bli riktiga påsar med natursnören som handtag 😃

Nu ska jag krypa ner i sängen och somna ifrån en god bok. Selmas "herr Arnes penningar" är en favorit i repris som jag rotat fram mest på grund av att jag hade ett citat som malde i huvudet men som jag inte riktigt visste hur det gick. Det kan vara så att Selma ropade på mig från sitt moln och ville att jag skulle läsa hennes bok igen också, vem vet? Hur som helst, stort tack, Selma! I morgon tar vi tag i det där satans projektet! Natt med er!💤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...