tisdag 22 december 2020

I morgon är det skjulsmässodagen och idag har det spelats fia!

 Idag har jag tänkt skjulsmäss hela dagen, men insett att det inte är Skjulsmäss förrän i morgon... Först nu!
Så idag har jag varit allmänt ledig och spenderat dagen med att lyssna på konstig musik  typ Felix Nordh som gör allmänt skeva låtar. 

Här har han alltså samplat ihop ett gäng snuttar från gamla LP-skivor han och hans syrra hittat på Erikshjälpen, hittat på en ny text och lagt till lite mer musik som han själv komponerat. Det här gjorde de på fyllan dessutom, så det är ganska bra kvalitét för att vara ett flumslag ändå. 


Hur som helst känner jag igen det där med att klippa ihop musik så att det låter som annan musik än det är, sjunga in egna låtar som ibland låter helt vansinniga och vara allmänt skev, så var jag när jag var i tonåren och ända upp i 20+åldern. I nedre tonåren hittade jag och min storasyster på en hobby som hette "störningsband" där vi alltså klippte ihop snuttar från olika låtar så att det lät som om de kommunicerade. Kunde låta såhär: 

ABBA: "You feel bad, don't you?" (tror det var från Hole in your soul och kanske Mamma Mia eller något sådant)
A-Teens: "AAAAAAAAAAAAH (från One of us) Mamma mamma mamma mamma!" (mamma mia)
Kent: Håll KÄFT (Håll kom från Socker och käft tror jag kom från Revolt III) 
Sedan spelade vi in ljud från olika filmer och blandade in. Just att det hette störningsband berodde just på att man utgick från att det skulle vara så störigt som möjligt. Vi hade väldigt roligt där! Andra barn i 13-åldern sådär gick väl och letade killar, sådana intressen hade inte jag, vilket säkert folk störde sig på, men vad fan, jag svarar dem med en Felix-låt!

  För jag brydde mig inte ett skit då heller 😉 Kanske var det också därför en del av mina första vänner i Östersund refererade till mig som "flum-Queen" när jag, utan att vara alkoholpåverkad, kunde bete mig lika skevt som dem när de var fulla, och dessutom komma ihåg det dagen därpå. Kanske är det en bra egenskap? Antagligen bara något psykologerna skulle misstänka var ADHD. Jag är nöjd med att vara en vanlig flumpära om jag får. Jag tycker att det är roligt. 

Annars, vad mer än flum har vi hållit på med idag?

Jaa, glömt att jag har skräddarknutor och bör tänka på att inte kliva på tålederna kanske. Idag klev jag snett så att jag trampade in tåleden. Det knakade och gjorde väldigt ont ett bra tag, men nu tror jag att den är okej. Dock vet jag att skräddarknutor bör ses över då de kan orsaka problem.

Om ni tittar bredvid lilltån ser ni vad jag menar, dock tror jag inte att jag behöver någon akutvård mot det: Nej, så det var en aning smärtsamt faktiskt, i övrigt har jag struntat i att ta hand om tånaglarna så att jag ser ut som ett troll om fötterna kan ni få på köpet om ni vill.




Kvällen avslutades med en liten rulle med "Galenskaparna och After Shave" och ett parti fia med knuff tillsammans med min syster. Jag tycker att dagen har varit bra förutom skräddarknutan, men det är överkomligt. Nu är det bara någon dag kvar till julafton och tro mig, COVID19 ska inte få förstöra julstämningen, lika lite som gnälltutorna på Fjärtbook. Jag brukar ju avlägga löften dagen innan jul och avslöja min årliga hinklista på nyårsafton. Jag kan säga såhär att ett löfte jag har är att ge ställen som Facebook och liknande så lite uppmärksamhet jag kan, det är nog med mörker som det är för att jag ska ge dem mer dyrbar tid än jag redan har. Nu ska jag ta en lur så att jag kan vara uppe och filura lite i morgon, då är det skjulsmäss! Ses då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...