måndag 11 december 2023

Julstämning på gång och planeringen i full gång!

 


Nu är det bara två dagar kvar till Lucia och julplaneringen är i full rullning. Klappar ska köpas och huset städas och fixas inför julen. Min julby ska få en ansiktslyftning i år eftersom jag planerar att köpa en julby till att ha tillsammans med den. Alternativt köpa till några småsaker! Jag tänkte åka in till Östersund den här veckan men vädret såg så tråkigt ut. Och i fredags tänkte jag åka till julmarknaden men bilen bråkade, så jag stannade hemma. Att åka buss nu när alla ska in och julhandla, helst med bussen, är inget jag riktigt orkar med så det kokar ner till att vi julhandlar lite nästa tisdag i stället. Då kan jag botanisera efter såväl julklappar som fler delar till julbyn och sådant trams 🧡

Och så ska vårens kurser planläggas och bokas in. Bankärendena ska göras och vårkurser bokas, sedan i april smäller det, då söker jag till fotografutbildningen och hoppas på det bästa. Tills dess blir det som förut, strökurser och CSN, och så ska jag se om jag inte kan boka in ett par körlektioner också! Jag behöver i alla fall inte oroa mig för att få tråkigt, det är ett som är säkert. 

På tal om att inte oroa sig för att ha tråkigt! I år gjorde min syrra en paketkalender till mig att längta efter varje dag fram till jul. Också roligt! Just nu sitter jag mest och tänker ljusa tankar om framtiden.Ljusa tankar behövs i mörkret, lika mycket som julbelysning behövs i en tid av mörker. Sköt om er tills nästa gång vi ses! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...