fredag 15 december 2023

Avtagande bihåleinflammation och växande julby!

 

-Det är dagens rubrik! Julbyn, som i år får sällskap av mitt brygghus som jag köpte i Norge, har ju blivit en del av ett julkalenderprojekt som min syster ordnat till mig. -Den utökas lite varje dag fram till jul helt enkelt och på tisdag tänkte jag faktiskt köpa en del till till den.  Men såhär såg den ut när vi började, minus lite träd och invånare så klart och här kommer hur den ser ut i nuläget:



-Den växer till sig och ska väl snart installeras uppe på bokhyllan igen. 


Något mer som växer är min virkning. Det här ska med tiden bli en väska hade jag tänkt.


Materialet jag använder här är garnmattvarp och fodret kommer jag att göra av ett par gamla byxor jag aldrig kunnat ha, så det blir återbruk hela vägen!

Och i Onsdags upptäckte jag till min fasa att jag gått och blivit förkyld igen. Den här gången huvudsakligen bihåleinflammation som ställde till med feber och rinnsnuva hela resten av veckan. Nu är jag nästan återställd, men räknar nog ändå med att ta det lugnt helgen ut utifall att det skulle ta omtag. En sak vet jag i alla fall och det är att det i alla fall inte är samma helvetesförkylning som familjen drabbades av i september, det var bland det drygaste jag varit med om.

Således kommer lördagen att bli rätt lugn. Lite virkning, VR, kanske lite läsning. Inget hårt arbete ute i skogen direkt... Sköt om er nu!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...