söndag 24 december 2023

En riktigt god jul blev det i år igen!


Så blev det en trevlig jul här på Sann i år igen. Massor av god mat och gott snask och säkert lika mycket kvar. Julmust och glögg har vi också fått. -Samt lite fina och användbara klappar så klart.

Jag fick det här: 
Två böcker av Barbro Lindgren. Det var de klassiska barnböckerna "Vems lilla mössa flyger" och uppföljaren "korken flyger" som jag faktiskt pratat om att jag velat ha för nostalgin. De finns inte på Nextory vad jag vet så jag läser dem som vanligt. 
Ett spel med körkortsfrågetema som jag tänker att jag ska ta och köra mot syrran vid tillfälle. Jag älskar alla sorters frågespel och mellandagarna brukar bli rätt långa. 
Ett underställ är alltid bra att ha när det är kallt, ett nytt påslakanset som jag verkligen längtar efter att få dra på nästa gång jag byter.

Angående böckerna fick jag dem säkert för att jag sa en gång i världen att jag ville ha tag i dem eftersom jag inte läst dem som vuxen och vill se om jag tycker lika bra om dem nu som jag gjorde i småskolan.  "Korken flyger" läste de för oss när jag gick i lågstadiet eller mellanstadiet, dock läste de inte  föregångaren "vems lilla mössa flyger", men den lånade jag senare och bad mamma att läsa för mig. Jag minns att de var de första böcker som jag upplevde att man kunde se saker för sitt inre när man läste eller lyssnade på, därför kommer jag också ihåg dem väldigt väl och ser på dem med nostalgi. 

Den här julen har varit bra. Julpyntet i vardagsrummet har varit helt okej, årets julvärd var faktiskt riktigt bra, maten var överväldigande och jättegod och självklart har vi godis så att det räcker och blir över, massor av sött och gott. Julklapparna var saker jag hade ett bra behov av och det känner jag är värt det, om man ska köpa julklappar (vilket jag tycker att man kan kosta på varandra) ska det vara något man vet att folk får användning för. 

I morgon är det juldagen, men jag tror ändå att jag kommer att försöka söka lite kurser då, så att det blir klart till våren. Fastnar det inte i SYO:n igen kommer det här att bli perfekt. Vi ses framöver! Ha en fortsatt fin julhelg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...