fredag 11 mars 2022

Torsdagsinlägg med stickmaskinskrångel!


Idag har jag inte orkat ta mig ut på någon längre promenad, men däremot hittade jag en ganska häftig molnfront på väg hem från affären. Från en vinkel såg den ut som en båt, men just när jag fick fram kameran blev det en annan vinkel, så ni får en rak front helt enkelt.

Ja, sedan har vi skaffat en stickmaskin för att utmana oss lite. Nu vet jag inte vad jag gjort den för ont, den vill bara inte komma överens med mig. Ett varv har jag till, som synes: 
Men sedan blir det såhär när man drar släden över varvet  Än så länge blir jag inte klok på detta. De jag frågat har sagt att jag ska skaffa ett garn som inte luddar så mycket, antar att samma sak går för garn som tvinnar upp sig, det gillar inte maskinen heller. Nåja, det lär väl ta ett tag, men till slut har jag säkert till det.Får väl läsa manualen mer och kanske fråga runt lite, inte så att det är supersvårt ändå.

Och eftersom jag hade en ganska slö torsdag där jag typ inte fått någonting gjort har städandet kommit lite i andra rummet. Med andra ord får vi städa lite i morgon i stället, jag har haft annat att tänka på idag.

Vad har fröken Fink då haft för sig? Förutom att kurera mig och hitta en bättre lösning på detta än att bara ligga har jag åter hittat en animeserie jag tycker bra om. Komedi kändes som att det behövdes just nu. 




 
Serien heter Saiki Kusuo no Ψ nan och handlar om Saiki som har ett helvete i livet eftersom han har en del psykiska krafter som ställer till det... Fast han är ju nöjd så länge han får sin favoriträtt, kaffegelé med grädde! För den som inte är något större fan av kaffe låter det skitäckligt, men Saiki tycker att det är gott. Kan vi ta ett par minuter till att ta in vad seriens namn förkortas till igen (Saiki K) vilket uttalas som Psychic. Japan är nog värre med sina ordvitsar än vi är i Skandinavien och då sitter jag fortfarande och skrattar inombords åt kaffeshopen i Trondheim som heter "Coffee annan" Eller åt min syrra när hon kallar Putin för "Putin-tatin"... Nå, potentat i all ära, men skillnaden mellan Putin och Gud är väl ändå att Gud vet att han inte är Putin.


I övrigt tror jag att städdagen får flytta till fredagen då jag mår lite bättre. 
Ta hand om er och kom ihåg att en mental snyting är lika illa som en fysisk. Låt ingen göra dig illa, du skulle aldrig göra så mot din bästa vän eller hur?
-Namaste 🙏



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...