lördag 26 mars 2022

En lördag helt ägnad åt att ta hand om sig själv!

Det pågår ett visst kaos i världen, samtidigt står den inför en stor förändring. Vi överväldigas av all information om allt med namn, mest är det nu krig och förstörelse man nämner, men om vi ska försöka se bortom det, ser vi faktiskt en annan sak som pågår mitt i det här och det är en stor förändring. Vi får så klart hela tiden se nya sidor av varandra och nu ser vi att även om vi i Västeuropa generellt uppfört oss som om vi varit ensamma i världen sånär som på USA finns det fler än två hörn i världen, kanske till och med fler än fyra! Nu först börjar västvärlden omfamna slavisk kultur, som jag inte förstår att man inte omfamnat tidigare, det är en ganska färgglad och intressant kultur, som ett ryskt Fabergeägg! 

Pandemin och det här kriget har visat oss att vi visst kan om vi vill och det är långt fler som vill än som inte vill -bry sig om sin nästa! Därför blir jag alltid lika glad när jag ser en Brofist på stan eller bara någon som målat sina naglar blågula. Det visar i alla fall att man på ett eller annat sätt är en medmänniska 💖

Vad har jag gjort förutom att reflektera över saker som händer på vår lilla kula då? Ja, jag har faktiskt unnat mig en dag för att ladda batterierna! Det har varit en ganska krävande vecka så det har behövts lite recharging! Idag har jag ätit en hel del sött och bara det piggar ju upp även om för mycket socker mest bjuder på besvär. Idag har jag dock förtjänat det. Tårta till frukost är väl en bra början? Pappas kusin kom och hälsade på och berättade att han fyllt år, så vi åt lite tårta idag. Sedan har det droppat in folk hela tiden idag så det sociala har varit riktigt bra idag. 

På kvällskvisten tog jag itu med att städa rummet igen och ordna lejonhörnan lite bättre så att man kan sitta där och se på film... Och äta GLASS så klart, det här var en blåbärsglass med lite lönnsirap på, det var faktiskt helt okej även om jag tror att det blivit ännu bättre med vanlig sirap på. Och min nya leopardfilt har jag haft stor nytta av idag eftersom det blåst idag igen. Jag började med att leta reda på ett par gosedjur och kuddar att skapa ett kallrasskydd i fönstret av, sedan la jag mig under filten med lite anime och glass! Man kan ha det sämre i livet, det är säkert!

Så lördagen har varit som jag lovat mig själv, en dag att ladda batterierna på och för att förstärka den positiva energin har jag faktiskt tänt på ett par lagerblad idag, det har faktiskt en lugnande effekt! Ska du göra det hemma är det dock bra att hålla till någonstans där inget kan ta eld, lagerblad brinner snabbt, men det luktar väldigt gott av dem. En annan sak som är viktig är att inte elda för många åt gången, då kan det bli hallucinogent. I små mängder är det dock bara lugnande. 
Sedan har jag även prövat på ett skrock jag hörde för ett par dagar sedan: Sov med ett lagerblad under kudden så får du en bra dag dagen därpå. Jag vet inte om det var lagerbladet eller mina förväntningar som gjorde det, men det blev absolut en bra dag. Nu kallar sängen på mig, så det kanske är dags att klättra upp och sova lite? Först ska jag skriva lite, ta hand om er nu

Namaste🙏
Du vet själv att en bra dag börjar med en bra attityd. Ta hand om dig och de du älskar tills vi ses nästa gång 💖






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...