torsdag 17 mars 2022

Och idag har mitt facebook-konto hängt sig.

Se där ja! Det här kan se ut som om de bara vill att jag ska tillåta cookies, men när jag väl gör detta och loggar in, loggas jag ut efter ungefär en till två sekunder, så något skumt är det som pågår. Egentligen bryr jag mig inte särskilt mycket om det så länge ingen kapat mitt konto vilket jag inte tror i nuläget, så därför mynnar det egentligen ut i att det här inte bekommer mig speciellt mycket. 


Det jag däremot bryr mig mycket om är hur naturen vaknar mer och mer för varje dag. Pilträdet blommar för fullt enda sedan februari och isen smälter mer och mer. För den som tror att det inte blivit någon pollensäsong än tror fel. Det är typ nu den börjar, det märker jag i ögonen och näsan. Videpollen brukar orsaka mest problem för mig, men det spelar ingen roll, jag älskar ändå mitt stora pilträd som ingen trodde skulle bli så stort som det är idag. Det blir som ett stort parasoll av löv om sommaren och bina älskar kissarna så trots pollenkänslorna skulle jag inte välja bort varesig dem eller rönnarna som också har en tendens att skapa obehag när de blommar.

Och färgläggandet då? Ja har jag tur fyller jag veckan, men det är om jag har tur. Idag har det varit en hel del annat att stå i, men en grundmålning har jag ju hunnit med även om en del projekt legat så länge att jag börjat se alla fel och brister jag hade när jag gjorde dem... Det är då man försöker rätta till dem och få det hela överstökat så fort som möjligt!

Men nu ska jag i alla fall göra klart lite av småsagorna innan sängen kallar, städdag i morgon eftersom jag slöade till lite idag. Ta hand om er och vet bättre än att domedagsscrolla på nätet. Gör saker som får dig att må bra i stället, det försöker jag med och någonstans känns det ändå som om det är rätt väg att gå. 

Namaste🙏
Ta hand om er och tänk goda tankar💖




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...